Architectural Design Project (5 cr)
Code: 5R00CK20-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2017 - 29.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2017 - 15.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
Objectives (course unit)
Student is able to compose a high-quality spatial and architectural plan for building having a challenging programme. Student can design both professional plans and and illustration images. Student is able to compile a design schedule and submit the plans by the deadline. Student can evaluate his or her own performance and develop designs according to feedback.
Content (course unit)
Architectural competition or equivalent programme.
Varying topics.
Prerequisites (course unit)
Adequate knowledge about architectural design, structures and building materials.
Exam schedules
Ei tenttiä
Evaluation methods and criteria
Harjoitustyö
Aktiivisuus ja läsnäolot harjoitustunneilla ja luennoilla
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen työskentely, yleiseen suunnittelukilpailuun osallistuminen. Esitietovaatimuksena Suunnitteluprojekti, tiimityöskentely -kurssin suorittaminen.
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson aikana
Student workload
Opiskelijan työkuorma on 27 h / op
Content scheduling
Opiskelija laatii tilallisesti ja arkkitehtonisesti korkeatasoisen suunnitelman haastavan tilaohjelman mukaisesti sekä työstää suunnitelmasta ammattimaiset, edustavat ja havainnolliset piirustukset.
Opiskelija laatii suunnitteluaikataulun ja palauttaa suunnitelman vaadittuna ajankohtana.
Opiskelija pystyy arvioimaan omaa työskentelyään ja suunnitelmaasa sekä huomioi saamaansa palautetta.
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Vierailuluennoitsijoita
International connections
Kansainvälisten vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.
Further information
Opintojaksolla on käytössä Tabula, jossa materiaali digitaalisessa muodossa. Suunnittelu totetutetaan ArchiCad -suunnitteluohjelmalla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin ryhmätyö ei onnistu. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin oma osuus ryhmätyöstä jää vähäiseksi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä (ryhmätyössä) on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.