Child Welfare and Child Welfare Methods (3 cr)
Code: 7S-16-3010
General information
- Enrolment period
- 01.03.2016 - 31.07.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.03.2016 - 31.08.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tuija Salo
- Course
- 7S-16
Objectives (course unit)
Students
- are able to define the values and ethical principles of child welfare and its significance on an individual, communal and societal level
- are able to explain the essential contents of legislation on child welfare and family work
- are able to describe the different stages of client process in child welfare, the forms of organizing child welfare, and the role of Bachelor of Social Services in them
Content (course unit)
- Global declarations and ethical principles, the interests and social participation of children, family-oriented approach, the past, present and future of child welfare
- Key legislation on child welfare, services and benefits
- Preventive child welfare, child and family-based child welfare – preventive work, clients in child protection services, forms of support in non-institutional services, family foster care, institutional care, and aftercare
Exam schedules
Raportti kokonaisuudesta palautetaan 31.7.2016 tabulasivuille.
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut osatehtävät, joista laaditaan raportti. Kokonaisuus arvioidaan asteikolla 1-5.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot, tabulassa materiaalit ja ohjeistus (SOSIAALIALAN KESÄOPINNOT 2016)
Learning materials
Materiaalia löytyy ko. kurssin tabulasivuilta. Kirjallisen materiaalin lisäksi tutustumista palveluihin.
Student workload
Koko opintojakso 3 op = 81 h
Content scheduling
Kesäopinnot 1.6.-31.7.2016. Opintojaksototeutus suunnattu ensisijaisesti sosionomi-opiskelijoille
Completion alternatives
Opintojakso suoritetaan joko kokonaan kesällä tai kokonaan syksyn toteutuksessa!
Practical training and working life cooperation
Opiskelija sopii opintokäyntipaikan kesälle itsenäisesti.
International connections
Opiskelijan kiinnostuksen mukaan (opintokäynti, valinnainen materiaali).
Further information
Opintojakso on tarkoitettu pääasiallisesti 14sosi ryhmälle. Opintojakso suoritetaan joko kokonaan kesällä tai kokonaan syksyn toteutuksessa!
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- osaa kuvata lastensuojelun arvolähtökohdat, eettiset periaatteet ja merkityksen yleisellä tasolla
- osaa nimetä lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön pääkohdat
- osaa nimetä lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheet ja järjestämisen muodot
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- osaa määritellä lastensuojelun arvolähtökohdat, eettiset periaatteet ja merkityksen yksilö-, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
- osaa selittää lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön keskeisen sisällön
- osaa selittää lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheet ja järjestämisen muodot sekä sosionomin roolin niissä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- osaa analysoida ja arvioida lastensuojelun arvolähtökohtien, eettisten periaatteiden ja merkityksen toteutumista sekä haasteita yksilö-, yhteisö-, yhteiskunta- ja aikatasolla
- osaa soveltaa lastensuojelun ja perhetyön lainsäädäntöä
- osaa analysoida ja perustella sosionomin roolia ja merkitystä lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheissa ja järjestämismuodoissa