Personnel Management and Wellbeing at Work (5 cr)
Code: 3H-338-3009
General information
- Enrolment period
- 01.01.2016 - 04.04.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.04.2016 - 01.06.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Operations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 28
- Teachers
- Lea Sirèn
- Course
- 3H-338
Objectives (course unit)
The students understand the importance of staff management and well-being at work for the organisation.
The students
- know the different areas of staff management
- understand the impact of a manager’s work for the well-being at work
Content (course unit)
What areas are there in staff management?
What kinds of systems organisations have created to support well-being at work?
How is well-being at work promoted in practice?
Prerequisites (course unit)
2. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Tentin sijaan kurssin suorittamiseen kuuluu reflektoiva oppimispäiväkirjanpito lähipäivien aiheeista sekä itsearviointi lähipäivien omasta aktiivisuudesta.
Evaluation methods and criteria
- aktiivinen ote ja oma pohdinta lähipäivinä (itsearviointi)
- läsnäolo 4 lähipäivänä pakollinen (keskustelukurssi)
- ko. kaksi poissaoloa voi halutessaan korvata Tabula-tehtävillä, korvaus vaikuttaa arvosanaan
- tehtävien tekeminen ja palautus ajallaan
- artikkeli/kirja-analyysi, toteavan ja reflektoivan osuuden suhde
- reflektoiva oppimispäiväkirja, toteavan ja reflektoivan osuuden suhde
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus|aktivoivat kirjoitustehtävät|esitelmät|opetuskeskustelu|harjoitukset|yhteistoiminnallinen oppiminen|päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)|referaatti/essee|itsenäinen verkko-opiskelu
Learning materials
1. Luentomateriaali ja muu opettajan jakama materiaali
2. Käsikirjoina:
- Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä, Riitta Viitala
- Henkilöstövoimavarojen johtaminen, Juhani Kauhanen
3. Vapaavalintainen artikkeli tai kirja analyysiä varten
Student workload
Lähikertoja 6 kpl á 3h
Loput opiskelijan itsenäistä työskentelyä sekä yksi ryhmätyö
Content scheduling
Lähipäivän rakenne:
- teoriaosuus
- keskustelu
- harjoitustehtävä liittyen päivän aiheeseen
Further information
Ajankohta:
Kurssi alkaa ti 26.4.2016 klo 17.15.
- Jos Tabula ei ole tuttu, niin 26.4. klo 20.00-20.30 tutustuminen Tabulaan
Lähipäivät ti klo 17.15-20.00:
- 6krt: 26.4., 3.5., 10.5., 17.5., 24.5. ja 31.5.
Oppimistavoitteet:
Opiskelija ymmärtää henkilöstösuunnittelun merkityksen yritykselle.
Opiskelija tutustuu rekrytointiprosessiin ja perehdyttämiseen.
Opiskelija ymmärtää palkitsemisen ja työhyvinvoinnin vaikutuksen tuloksellisuuteen.
Opiskelija sisäistää osaamisen kehittämisen prosessiluonteen.
Opiskelija kehittää omaa pohdintaa ja suhtautuu kriittisesti lukemaansa kohtaan.
Toteutustapa:
Keskusteluun ja opettajan materiaaliin pohjautuvat lähikerrat
Tabula-tehtävät, ryhmätyö
Palaute:
Tunnilla tehtävistä harjoituksista ja oppimispäiväkirjasta
Kurssipalaute koulutuspäällikölle
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnä 4 lähipäivää ja päivän tehtävien tekeminen, artikkelianalyysi ja suppea oppimispäiväkirja
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnä 5 lähipäivää ja päivän tehtävien tekeminen, artikkelianalyysi ja reflektoiva oppimispäiväkirja, poissaolon korvaavat tehtävät
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnä 6 lähipäivää, tehtävät, artikkelianalyysi, uutta oivaltava oppimispäiväkirja, aktiivinen ote lähipäivinä