Skip to main content

Counterpoint (3 cr)

Code: 2X00CH93-3003

General information


Enrolment period
13.06.2016 - 22.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2017 - 15.05.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 14
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Tero Lanu
Person in charge
Hannu Pohjannoro
Course
2X00CH93

Objectives (course unit)

Students have learned the principles and basic structures of modal and tonal polyphony and they have an ability to apply that into writing music.

Content (course unit)

- 2 and 3-voice counterpoint
- rehearsals
- literature

Exam schedules

Arvioitavaksi tarkoitettu valikoima harjoitustehtäviä palautetaan viimeisellä opetuskerralla.

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävät. Opettaja arvioi valikoiman harjoitustehtäviä. Harjoitustehtävien palautuksen myöhästyminen voi vaikuttaa arvosanaan alentavasti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Ryhmäopetus, harjoitustehtävät.

Learning materials

Schubert, R: Modal Counterpoint.
Muu mahdollinen materiaali ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Completion alternatives

AHOT tai muu vastaavan opettajan kanssa sovittava menettely.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osallistu opetukseen. Harjoitustehtävät ovat hyvin puutteellisesti tehtyjä tai keskeneräisiä. Niissä on runsaasti äänenkuljetusvirheitä eivätkä ne noudata annettua tyylimallia.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen. Harjoitustehtävät ovat vaatimattomasti tehtyjä. Niissä on huomattavia äänenkuljetusvirheitä ja ne noudattavasti vain etäisesti annettua tyylimallia.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen. Harjoitustehtävät osoittavat polyfonisen ajattelun hallintaa. Harjoitustehtävät ovat pääosin annetun tyylimallin mukaisia eikä niissä ole merkittävästi äänenkuljetusvirheitä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen. Harjoitustehtävät osoittavat polyfonisen ajattelun kiitettävää hallintaa. Tehtävät ovat annetun tyylimallin mukaisia eikä niissä ole olennaisia äänenkuljetusvirheitä.

Go back to top of page