Counterpoint (3 cr)
Code: 2X00CH93-3003
General information
- Enrolment period
- 13.06.2016 - 22.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2017 - 15.05.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 14
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Students have learned the principles and basic structures of modal and tonal polyphony and they have an ability to apply that into writing music.
Content (course unit)
- 2 and 3-voice counterpoint
- rehearsals
- literature
Exam schedules
Arvioitavaksi tarkoitettu valikoima harjoitustehtäviä palautetaan viimeisellä opetuskerralla.
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävät. Opettaja arvioi valikoiman harjoitustehtäviä. Harjoitustehtävien palautuksen myöhästyminen voi vaikuttaa arvosanaan alentavasti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ryhmäopetus, harjoitustehtävät.
Learning materials
Schubert, R: Modal Counterpoint.
Muu mahdollinen materiaali ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Completion alternatives
AHOT tai muu vastaavan opettajan kanssa sovittava menettely.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu opetukseen. Harjoitustehtävät ovat hyvin puutteellisesti tehtyjä tai keskeneräisiä. Niissä on runsaasti äänenkuljetusvirheitä eivätkä ne noudata annettua tyylimallia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen. Harjoitustehtävät ovat vaatimattomasti tehtyjä. Niissä on huomattavia äänenkuljetusvirheitä ja ne noudattavasti vain etäisesti annettua tyylimallia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen. Harjoitustehtävät osoittavat polyfonisen ajattelun hallintaa. Harjoitustehtävät ovat pääosin annetun tyylimallin mukaisia eikä niissä ole merkittävästi äänenkuljetusvirheitä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen. Harjoitustehtävät osoittavat polyfonisen ajattelun kiitettävää hallintaa. Tehtävät ovat annetun tyylimallin mukaisia eikä niissä ole olennaisia äänenkuljetusvirheitä.