Mobile Programming 2 (5 cr)
Code: 4-AOT14-3003
General information
- Enrolment period
- 25.07.2016 - 04.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Information Systems
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Systems, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa jakaa mobiilisovelluksen loppukäyttäjille käyttämällä mobiilialustan tarjoamaa sovelluskauppaa.
Opiskelija osaa kääntää, ajaa ja sijoittaa mobiilisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilisovelluksen, joka tallentaa tietoa pysyvästi.
Opiskelija osaa toteuttaa säikeistystä käyttävän mobiilisovelluksen
Opiskelija osaa toteuttaa asiakas-palvelin-tyyppisen mobiilisovelluksen.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija tunnistaa mobiilisovelluksen ohjelmointiin liittyvät keskeiset termit.
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilisovelluksen emulaattoriympäristöön.
Opiskelija osaa ohjelmoida pienen mobiilisovelluksen, joka sisältää graafisen käyttöliittymän
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Mitä rajoitteita ja suunnittelumalleja mobiilisovellusten tekemisessä on?
Miten toteutetaan mobiilisovellus opintojaksolla käytettävään mobiilikäyttöjärjestelmään?
Miten mobiilisovelluksia jaetaan käyttäjille?
Exam schedules
Ei tenttiä
Evaluation methods and criteria
Arvioidaan tehtyjen harjoitusten määrällä (40% kokonaisarviosta) ja projektityöllä (60% kokonaisarviosta).
Harjoitustyö tehdään itsenäisesti tai kahden hengen ryhmissä. Harjoitustyönä toteutetaan vapaavalinnainen iOS-sovellus, joka julkaistaan App Storessa. Julkaisu voidaan hoitaa TAMKin App Store - tilin kautta, jolloin julkaisusta ei koidu kustannuksia opiskelijalle.
Opiskelija hyväksyy aiheensa ennen työn toteuttamista opettajalla. Työn arvio perustuu tekniseen vaativuuteen, laajuuteen ja sovelluksen laatuun.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
(Video)luennot ja demot, lähiopetus, laboratoriotyöskentely, ongelmalähtöisyys, harjoitukset ja projektityö. Ohjaus osittain verkossa.
Learning materials
Verkossa julkaistava oppimateriaali.
Student workload
Noin 132 tuntia opiskelijan työtä, joka jakaantuu kahden periodin ajalle. Neljä tuntia lähiopetusta viikossa, itsenäistä opiskelua n. kuusi tuntia viikossa.
Content scheduling
Alustava jaksotus:
35 Intro, App States, Swift Language
36 OO with Swift, Callbacks and Delegation
37 GUI
38 GUI
39 Persistant Storage
40 Table Views and Web Services
41 Exercise Project
42 Exercise Project
43 Views, Drawing, Layers, Animation, Touches
44 Audio, Video, Sensors, Maps
45 Sprite Kit
46 Project Work
47 Project Work | Release 1
48 Project Work
49 Project Work | Release 2
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Alle 50% tehtyjä kotitehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtyjä harjoituksia 50 - 70% ja tyydyttävä harjoitustyö
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtyjä harjoituksia 70 - 90% ja hyvä harjoitustyö
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtyjä harjoituksia > 90% ja kiitettävä harjoitustyö