Skip to main content

Child Welfare and Child Welfare Methods (3 cr)

Code: 7S-16-3008

General information


Enrolment period
31.05.2016 - 15.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2016 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tuija Salo
Small groups
avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
avoin AMK
Course
7S-16

Objectives (course unit)

Students
- are able to define the values and ethical principles of child welfare and its significance on an individual, communal and societal level
- are able to explain the essential contents of legislation on child welfare and family work
- are able to describe the different stages of client process in child welfare, the forms of organizing child welfare, and the role of Bachelor of Social Services in them

Content (course unit)

- Global declarations and ethical principles, the interests and social participation of children, family-oriented approach, the past, present and future of child welfare
- Key legislation on child welfare, services and benefits
- Preventive child welfare, child and family-based child welfare – preventive work, clients in child protection services, forms of support in non-institutional services, family foster care, institutional care, and aftercare

Exam schedules

Neljä tehtävää, jotka palautetaan tabulaan.

Assessment methods and criteria

Hyväksytysti suoritetut osatehtävät tabulassa. Kokonaisuus arvioidaan asteikolla 1-5.

Teaching methods

Kaksi kontaktiopetuskertaa ( 1. kerta viikolla 36, toinen kerta viikolla 43 ) ja työskentelyä verkossa, tabulassa materiaalit ja ohjeistus

Learning materials

Materiaalia löytyy ko. kurssin tabulasivuilta. Kirjallisen materiaalin lisäksi tutustumista palveluihin.

Student workload

Koko opintojakso 3 op = 81 h

Content scheduling

Syyslukukauden toteutus 5.9 - 28.10.2016

Completion alternatives

Opintojakso suoritetaan joko kokonaan kesällä tai kokonaan syksyn toteutuksessa!

Practical training and working life cooperation

Tutustumiskäynti lastensuojeluyksikköön.

International connections

Opiskelijan kiinnostuksen mukaan (opintokäynti, valinnainen materiaali).

Further information

Opintojakso on tarkoitettu 15 SOSI-ryhmälle. Opintojakso suoritetaan joko kokonaan kesällä tai kokonaan syksyn toteutuksessa!

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa kuvata lastensuojelun arvolähtökohdat, eettiset periaatteet ja merkityksen yleisellä tasolla
- osaa nimetä lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön pääkohdat
- osaa nimetä lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheet ja järjestämisen muodot

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa määritellä lastensuojelun arvolähtökohdat, eettiset periaatteet ja merkityksen yksilö-, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
- osaa selittää lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön keskeisen sisällön
- osaa selittää lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheet ja järjestämisen muodot sekä sosionomin roolin niissä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa analysoida ja arvioida lastensuojelun arvolähtökohtien, eettisten periaatteiden ja merkityksen toteutumista sekä haasteita yksilö-, yhteisö-, yhteiskunta- ja aikatasolla
- osaa soveltaa lastensuojelun ja perhetyön lainsäädäntöä
- osaa analysoida ja perustella sosionomin roolia ja merkitystä lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheissa ja järjestämismuodoissa

Go back to top of page