Strategic, Process and Quality Management (5 cr)
Code: 7Z00CH71-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2016 - 07.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 01.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 25
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- opiskelija tuntee johtamisteorioiden pääsuuntaukset
- opiskelija osaa johtaa toimintaa
- opiskelija osaa jäsentää strategialähtöisen organisaation toiminnan
- opiskelija osaa jäsentää prosessien periaatteet
- opiskelija tunnistaa, osaa analysoida ja kehittää organisaation laadunhallintajärjestelmiä ja vaikuttavuuden arviointia
Content (course unit)
Strategialähtöinen organisaatio
Johtamisteoriat
Johtamisosaaminen ja sen kehittäminen
Prosessien määrittäminen, mittaaminen, johtaminen ja kehittäminen
Laatujärjestelmät ja laatujohtaminen
Muutoksen johtaminen
Asiakkuuksien johtaminen
Vaikuttavuuden arviointi
Exam schedules
Ei tenttiä.
Evaluation methods and criteria
- Yksilötehtävät
- Ryhmätehtävä
- Aktiivinen osallistuminen
Teaching methods
Luennot, caset, demonstraatiot, keskustelut, Tabula-materiaalit- ja tehtävät.
Learning materials
Kim-Mauborgne: Sinisen meren strategia (2007 tai uudempi)
Opettajan valmistamat ja osoittamat aineisto.
Student workload
Neljä lähiopetuskertaa erillisen aikataulun mukaisesti.
Ryhmätehtävä 10h
yksilötehtävät 30h
Online-työskentely Tabulassa 10h
Content scheduling
Neljä lähiopetuskertaa:
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Jokainen opiskelijaa käyttää oman työpaikkansa strategia -ja muita aineistoja havaintomateriaalina.
International connections
-
Further information
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei suoriudu annetuista pakollisista tehtävistä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa heikkoa perehtyneisyyttä työorganisaation strategiseen johtamiseen, prosesseihin ja laatuajatteluun.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee strategisen ajattelun merkityksen organisaatiota ohjaavana tekijänä. Opiskelijaa tunnistaa proseseja ja kykenee kuvaamaan niitä. Opiskelija tunnistaa laatukriteerit varsinkin asiakasnäkökulmasta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijaa osaa saumattomasti nähdä strategian, johtamisen, prosessien ja laadun keskinäisen yhteyden ja hallitsee organisaation kehittämisen prosessin em. avulla.