Physiotherapy for Adults 1, Clinical Practice (8 cr)
Code: 7F00BA27-3003
General information
- Enrolment period
- 01.06.2016 - 31.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Liisa Sittig
- Hanna Sahinoja
- Hannele Anttila
- Pirjo Riitta Leppänen
- Pirjo Lehto
- Liisa Mannisenmäki
- Tiina Pystynen
- Course
- 7F00BA27
Objectives (course unit)
The students can
- choose their actions in a professional way in physiotherapy situations
- assess the effectiveness of their own activity and guidance in physiotherapy
- argue their own actions through research
- act according to ethical principles
- plan, instruct and evaluate a customer’s physiotherapy process
- document a customer’s stages in the physiotherapy process
Content (course unit)
- professional interaction
- action along the physiotherapy process
- documentation
- rules of legislation and work life
- professional growth
Prerequisites (course unit)
In order to attend the module, the student has to have passed all the practical examinations of the module physiotherapy for adults 1, practical lessons and the module social and health care services in Finland.
Exam schedules
Ei tenttejä. Ohjatussa harjoittelussa sovitaan toimintatavat, aikataulut ja pelisäännöt ohjaajan, ohjaavan opettajan ja opiskelijan kesken.
Asiakasraportti eli harjoittelun kirjallinen työ on pakollinen osa harjoittelua ja sen arviointi sisältyy opintojakson arviointiin.
Assessment methods and criteria
Ohjattu harjoittelu - arviointi on päätetty toteuttaa asteikolla hyväksytty-hylätty ja sanallisessa palauttessa kuvataan suoritumisen tasoa. Arvioinnin pohjana käytetään fysioterapeuttikoulutuksen ja ohjatun harjoittelun yleisiä arviointikriteerejä, soveltaen niitä harjoittelupaikkakohtaisesti. Opiskelija laatii ohjattuna myös omat tavoitteet ohjattuun harjoitteluun. Kirjallinen työ eli asiakasraportti sisältyy opinojakson arviointiin.
Teaching methods
Harjoittelu käytännön työssä, ohjaus ja ohjauskeskustelut
Learning materials
Aikuisten fysioterapiajaksojen kirjallisuus sekä tarvittavan uuden tiedon hakeminen ohjatussa harjoittelussa.
Content scheduling
Harjoiteluun ja harjoittelun tehtäviin ohjaus yleistutoropettajien johdolla 27.10.2016.
Ohjaajien kokoukseen osallistuminen 25.10.2016
Ohjattu harjoittelu toteutuu 7.11.-09.12.2016
Reflektio ohjatusta harjoittelusta jakson jälkeen koululla 13.12.2016
Completion alternatives
Tämä opintojakso on pakollinen kaikille opiskelijoille.
Practical training and working life cooperation
Harjoiteluun ja harjoittelun tehtäviin ohjaus yleistutoropettajien johdolla 27.10.2016.
Ohjaajien kokoukseen osallistuminen 25.10.2016.
Ohjattu harjoittelu toteutuu 7.11.- 09.12.2016 . HUOM: Ohjattuun harjoitteluun lähdön edellytys on hyväksytysti suoritetut käytännön kokeet
Further information
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää opintokokonaisuuteen kuuluvien käytännön kokeiden ja opintojakson kuntoutuspalvelujärjestelmä hyväksyttyä suorittamista ennen harjoittelun alkua.
Ohjattu harjoittelu toteutuu ajalla 7.11.- 09.12.2016.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija laiminlyö tehtäviään tai vetäytyy, ei hyödynnä palautetta ja ohjausta. Opiskelija toimii epätarkoituksenmukaiseti ohjatussa harjoittelussa, tiedot ja taidot puutteelliset, yksipuoliset ja osin virheelliset, omatoimisuus vielä puutteellista, itsearviointi epärealistista, vaarantaa potilasturvallisuutta ja/tai ei noudata työapaikan sääntöjä. Ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna ja tuettuna. Opiskelija toimii vielä mekaanisesti ja rutiininomaisesti, useimmiten puuttuu vielä asiakaslähtöisyys, yksilöllisyys ja tilanteidenmukainen toiminta. Opiskelija valmistautuu tilanteisiin niukasti. Opiskelija osaa antaa ja vastaanotttaa palautetta, tarkastelee asiaa yksipuolisesti omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan toiminta on tilanteidenmukaista ja perustelee toimintaansa. Hän valmistautuu tilanteisiin huolellisesti, tarpeen mukaan osaa kertoa suunnitelmistaan/toiminnastaan kirjallisesti ja suullisesti. Opiskelija antaa ja vastaaottaa palautetta aktiivisesti rakentavasti ja kehittävästi. Opiskelija arvioi asioita myös asiakkaan/ryhmän näkökulmasta. Opiskelija tekee yhteistyötä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija toteuttaa fysioterapiaa laadullisesti ja huolellisesti ja osaa jo huomioida terapeuttisia tekijöitä.Opiskelija perustelee toimintansa teoreettisesti ja näyttöön (tai käytännössä hyväksi havaittuun toimintaan) perustuen. Opiskelija toimii asiakaskeskeisesti. Opiskelija osaa arvioida rakentavasti omaa ja toisen opiskelijan toimintaa. Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti ammatillisen kasvun välineenä ja osaa toimia yhteistyössä työyhteisössä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hylätty suoritus - osaaminen ei ole riittävää
Opiskelijan perustiedoissa koskien aikuisten tuki- ja liikuntaelimistön anatomiaa ja fysioterapiaa on puutteita, virheellisyyksiä ja irrallisuuksia. Opiskelijan tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä. Fysioterapiaan liittyvien ilmiöiden ymmärtäminen jää niukaksi.
Opiskelija laiminlyö toistuvasti valmistautumisen tilanteisiin ja tehtäviin. Opiskelija vetäytyy tai laiminlyö sovituista tehtävistä ja valikoi niitä. Opiskelija ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa tai tilanteiden toteuttamisessa. Opiskelija ei ole riittävän oma-aloitteinen. Opiskelijan yhteistyötaidot ovat heikot. Opiskelija suhtautuu palautteen vastaaottamiseen torjuvasti. Opiskelijan oma arviointi on epärealistista. Opiskelija vaarantaa potilas/asiakas turvallisuuden. Opiskelija ei kunnioita toisen ihmisen intimiteettiä. Opiskelija ei noudata salassapitovelvollisuutta. Opiskelija ei ota huomioon toiminnassaan fysioterapian eettisiä ohjeita.