Skip to main content

Results with communication (5 cr)

Code: 8T00BZ83-3011

General information


Enrolment period
01.08.2016 - 20.08.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 28.04.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Helena Lintunen
Course
8T00BZ83

Objectives (course unit)

Students can
- take advantage of their field sources in a comprehensive and critical manner as part of their overall communication
- prepare a structurally intact, illustrative, case style and comprehensible text
- affect the communication process flow and use group communication in communication situations in their own field

Content (course unit)

WHAT do you need for convincing communication?
WHY is it important to know your own communicator profile?
HOW is group communication used in different situations?

Exam schedules

Ei tenttiä. Muut tehtäväaikataulut täsmentyvät opintojakson alussa.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä annettujen tehtävien suorittamista asetettujen oppimis-, laatu- ja aikataulutavoitteiden mukaan.

Teaching methods

Luennot, ryhmä- ja yksilötehtävät, viestintä- ja vuorovaikutusharjoitukset, esitykset, itse- ja vertaisarviointi

Learning materials

Opintojakson tukena käytetään Tabulaa opintojakson sähköisenä oppimisympäristönä. Opetusmateriaali, tehtäväkuvaukset, suoritusvaatimukset, jakson aikataulu, tehtäväpalautukset ym. käytännön asiat keskitetään sinne.

Student workload

Yhden opintopisteen laskennallinen työaika on noin 27 tuntia. Lähiopetusta on niukasti, joten opiskelijoiden tulee panostaa itsenäiseen opiskeluun (apuna Tabula) ja tapaamiskertojen välillä annettuihin tehtäviin.

Content scheduling

Opintojakson aikataulu, oppisisällöt ja vaaditut suoritukset esitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Completion alternatives

Kirjallinen viestintä: Asiatyylisen, sujuvan tekstin tuottaminen eli suunnittelu, prosessointi, viimeistely.
Raportointiohjeet, lähteiden kriittinen käyttö ja viittaustekniikka.
Modernin kielen- ja tekstinhuollon perusteet.
Vuorovaikutus: ryhmädynamiikan perusteet, oman viestijäkuvan hahmottaminen ja kehittämiskohteiden tunnistaminen.
Opintojakson yksityiskohtainen aikataulu, oppisisällöt ja vaaditut suoritukset esitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei huolehdi annetuista tehtävistä sovitussa aikataulussa eikä palauta tehtäviä. Hylätyt tehtäväsuoritukset: opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilannekohtaisesti eikä kykene kohdentamaan viestejään vastaanottajan mukaan. Kielessä on runsaasti puutteita sekä rakenne-, muoto- ja tyylivirheitä. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa viestintäosaamistaan eikä havaitsemaan keskeisimpiä kehittämiskohteitaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja keskeisimmät kehittämiskohteensa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia,sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija tiedostaa selkeästi oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja heikkoudet ja kykenee laatimaan realistisen kehittymissuunnitelman, joka tukee hänen ammatillista osaamistaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin. Opiskelija määrittelee tarkasti oman viestintäosaamisensa ulottuvuudet ja kehittää määrätietoisesti viestintätaitojaan oman alansa ammattilaisena.

Go back to top of page