Skip to main content

From Ingredients to Portions (10 cr)

Code: 8T00BB17-3008

General information


Enrolment period
01.08.2016 - 26.08.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 10.12.2016
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Jaana Sahlsten
Sami Salonen
Taija Karhe
Person in charge
Jaana Sahlsten
Course
8T00BB17

Objectives (course unit)

Students are able
- to choose the right ingredients, methods, and equipment to produce high-quality products
- to work out standard recipes
- to implement customer service according to the business idea

Content (course unit)

WHAT know-how is needed to produce catering services?
WHY and what kind of product expertise and method management are needed to produce catering services?

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin muodostuminen
- Tentti
- Oppimistehtävät

Teaching methods

Luento-opetus, tiimityöskentely, ryhmäohjaus, itsenäinen työskentely.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Content scheduling

Kontaktiopetusta to 27.10. klo 16.30-20.00, pe 28.10. klo 8-16.00, la 29.10. klo 8.30-14.30, to 24.11. klo 16.30-20.00, pe 25.11. klo 8-16.00, la 26.11. klo 8.30-14.30,to 1.12. klo 16.30-20.00, pe 2.12. klo 8-16.00 ja la 3.12. klo 8.30-14.30. Ennakkotehtävän anto 30.9.2016.

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

Tiimi rakentaa työelämälähtöisen oppimistehtävän, johon
Sisältyy myös kirjallinen raportointi.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita riittävästi. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita puutteellisesti, eikä kykene valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija ei osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisältöä yksittäisenkään näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa jää puuttumaan. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.

Go back to top of page