Basics of Measuring and Reporting (3 cr)
Code: 5N00BC75-3030
General information
- Enrolment period
- 03.06.2016 - 04.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 11.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- ICT Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
- Teachers
- Jarmo Lilja
- Eija Lähteenmäki
- Ulla Miekkala
- Pasi Arvela
- Course
- 5N00BC75
Objectives (course unit)
Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis
- draw up a report in accordance with standards
Content (course unit)
Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results including linear regression. Drawing up reports about the measuring tasks.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Evaluation methods and criteria
Kirjalliset raportit
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Laboratoriomittaukset
Opetuskeskustelu
Raportit
Työpajat
Learning materials
Opettajien materiaali (Tabulassa)
Student workload
3 opintopistettä vastaa 80 tunnin työtä. Lähiopetusta on 27 tuntia ja itsenäistä työskentelyä 53 tuntia.
Content scheduling
Fysiikan laboratoriomittauksia 9 h
Matematiikan ohjaustunteja 9 h
Viestinnän tunteja 9 h
Further information
Opintojakson mittaustehtävät tehdään pareittain.
Opintojakson lähiopetustunneilla on läsnäolovelvollisuus. Poissaolojen korvaamisesta sovitaan kyseisen tunnin opettajan kanssa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole palauttanut kaikkia mittaustehtävien raportteja.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on palauttanut kaikki vaaditut tehtävät. Raportit ovat kuitenkin puutteellisia, niissä on pieniä virheitä tai ne eivät vastaa TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Raporteissa mahdolliset olevat virheet ovat vähäisiä. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä tekstinsä tukena. Opiskelija osaa esittää mittausten perusteella saamansa tulokset epävarmuuksineen oikein. Raportit vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy raportissa esittämään perehtyneensä työn aiheeseen opettajan antamaa materiaalia syvemmin. Opiskelija osaa pohtia mittauksen onnistumista ja soveltuvuutta omalle alalle. Raportin teksti on kieliopillisesti laadukasta.