Tutkimusmenetelmät ja tilastotiede (4 cr)
Code: 7K00CS68-3001
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 15.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 06.03.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
Objectives (course unit)
Students
- know the bases, methods and future challenges of evidence based practice
- justify choices with scientific arguments
- describe the scientific research process
- differentiate the approaches of quantitative and qualitative research
- choose appropriate data collection and analysis methods according to the study approach
- know ethical guidelines in scientific research
Content (course unit)
- the bases, conditions and methods of evidence based practice
- scientific argumentation
- research ethics
- stages of research process
- empirical research: quantitative and qualitative
- theoretical research
- scientific data collection and analysis methods and their use
Exam schedules
Tilastotiede 10.5.2016
Evaluation methods and criteria
Osa 1: Tutkimusmenetelmät
Osa 2: Tilastotiede
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, seminaarit, itsenäiset tehtävät
Learning materials
Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Hirsjärvi, S., Remes, P. ja Sajavaara, P. Tutki ja kirjoita.
Ajankohtaiset artikkelit.
Muu opintojakson alussa sovittava kirjallisuus
Student workload
Tarkentuu opintojakson alussa
Content scheduling
Osa 1. Tukimusmenetelmät 3 op
Osa 2. Tilastotiede 1 op
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista
tutkimusotetta
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet
selkeästi
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia
- opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta