Skip to main content

Tutkimusmenetelmät ja tilastotiede (4 cr)

Code: 7K00CS68-3001

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 15.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 06.03.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Teachers
Tuula-Maria Rintala
Tapio Yrjölä
Person in charge
Tuula-Maria Rintala
Course
7K00CS68

Objectives (course unit)

Students
- know the bases, methods and future challenges of evidence based practice
- justify choices with scientific arguments
- describe the scientific research process
- differentiate the approaches of quantitative and qualitative research
- choose appropriate data collection and analysis methods according to the study approach
- know ethical guidelines in scientific research

Content (course unit)

- the bases, conditions and methods of evidence based practice
- scientific argumentation
- research ethics
- stages of research process
- empirical research: quantitative and qualitative
- theoretical research
- scientific data collection and analysis methods and their use

Exam schedules

Tilastotiede 10.5.2016

Evaluation methods and criteria

Osa 1: Tutkimusmenetelmät
Osa 2: Tilastotiede

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, seminaarit, itsenäiset tehtävät

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Hirsjärvi, S., Remes, P. ja Sajavaara, P. Tutki ja kirjoita.
Ajankohtaiset artikkelit.
Muu opintojakson alussa sovittava kirjallisuus

Student workload

Tarkentuu opintojakson alussa

Content scheduling

Osa 1. Tukimusmenetelmät 3 op
Osa 2. Tilastotiede 1 op

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista
tutkimusotetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet
selkeästi

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia
- opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Go back to top of page