Skip to main content

RF design (3 cr)

Code: 5G00BM61-3002

General information


Enrolment period
25.07.2016 - 12.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2016 - 23.12.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
ICT Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Esa Kunnari
Person in charge
Esa Kunnari
Course
5G00BM61

Objectives (course unit)

Students are able to:
-Interpret RF design specifications
-Define different phases of RF device design process
-Use S parameters
-Design an RF amplifier

Content (course unit)

RF specifications; system, block and layout design; matching/missmatching, Smith chart, S-parameters, RF amplifier

Prerequisites (course unit)

Electronics, Digital electronics

Exam schedules

Välitenttien ajankohdat ilmoitetaan kurssin alettua tunneilla. Uusintatenttien ajankohdat tarkentuvat myöhemmin

Evaluation methods and criteria

Kurssin tavoitteena on opettaa RF-suunnittelun kulmakiviä ja suunnittelun apuna tarvittavia työkaluja. Arvioinnissa pyritään testaamaan miten suunnittelutaito on kurssin edetessä opittu.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, kotitehtävät, harjoitustehtävät, simulaatiot, ym. Tabulassa sähköinen materiaali etäopiskelun tukena

Learning materials

Tunnilla jaettu materiaali, sekä tabulassa jaettu sähköinen materiaali.

Student workload

lähiopetusta 42 tuntia, opiskelijan kokonaistyömäärä noin 80 tuntia

Content scheduling

Kurssi alkaa sovituksella ja epäsovituksella. seuraavana Smithin kartta ja S- parametrit ja harhoitusmitoituksia, kuten yksinkertaisen RF- vahvistimen mitoitus. Näihin käytämme noin kuusi opetuskertaa. Loppu kurssin ajasta on varattuna RF-spesifikaatioille, sekä systeemi- lohko- ja layout-suunnittelulle.

Completion alternatives

Ota yhteys luennoitsijaan.

Further information

Kurssi alkaa lukujärjestyksen mukaan viikolla 35.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Has not done assigned duties or participated in class. Has not proven his/her competence.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Knows course topics and has capabilities to demostrate this. Course assignments do not contain considerable flaws and are mainly given on time. Passable group function skills.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Knows how to apply course topics in real life. Course assignments are mainly done according to specifications and returned on time. Good group working skills.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Extensive capabilities to utilize course topics in real life and capabilities to demonstrate these traits. Course assignments are done according to specifications and returned on time. Proactive group working skills.

Go back to top of page