Orientation to and Planning of Bachelor's Thesis (5 cr)
Code: 7K00BK24-3028
General information
- Enrolment period
- 13.06.2016 - 31.07.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 12.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- is able to recognise development needs in nursing and capable of finding solution models for them
- is able to choose and delimit a working-life-oriented thesis subject that supports his or her own learning
- is able to search independently for information concerninf the theoretical background of the thesis
- is able to make a relevant bachelor’s thesis plan and justify the choices and delimitations made according to the instructions
- is able to name main information sources in his/her field and systematically search for information on his/her topic
- is able to critically evaluate information and use it ethically in his/her thesis and in working life after his/her studies.
Content (course unit)
- topic selection and delimitation
- bachelor’s thesis process
- working life connection
- planning of the thesis
Prerequisites (course unit)
Participation in Nursing Science and Nursing Research
Assessment methods and criteria
Analyysitehtävä arvioidaan (hyväksytty/hylätty) samoin opinnäytetyön suunnitelma.
Hyväksytty opinnäytetyösuunnitelma edellyttää, että se on valmisteltu opettajan ohjauksessa ja esitetty opintojaksoon kuuluvissa seminaareissa (aihevalinta-, idea- ja suunnitelmaseminaari). Lisäksi opiskelijan tulee osallistua oman ryhmänsä seminaareihin ja toimia vertaisarvioijana.
Itsenäisen työskentelyn hyväksytty -merkintä laitetaan kun suunnitelma on valmis ja lähetetty lupa/sopimusprosessiin.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Luento, seminaarityöskentely, kirjalliset tehtävät, opinnäytetyön ohjaus, itsenäinen työskentely
Learning materials
Opinnäytetyön ohjeet (TAMK & Tabulan koulutuskohtaiset ohjeet)
Analyysitehtävässä käytetään TAMK:n aiempia sairaanhoitajan, kätilön, terveydenhoitajan ja ensihoidon koulutusten opinnäytetöitä Theseuksesta.
Student workload
1 op orientaatio (27 h) sisältää kontaktiopetusta 4 tuntia ja analyysitehtävän purun pienryhmissä (2-4 h/pienryhmissä, ryhmäkokoon suhteutettuna), tiedonhaun opetusta 4 tuntia ja lisäksi itsenäistä työskentelyä 15-17 tuntia.
1 op suunnitelma (27 h) sisältää aihe-esittelyn (2 h) ja aihevalintaseminaarin (2 h), ideaseminaarin (2h), työelämäpalaverin (2 h) sekä suunnitelmaseminaarin (4 h). Lisäksi itsenäistä työskentelyä 15 tuntia.
3 op (81 h) itsenäinen työskentelyä sisältää opinnäytetyön suunnitelman itsenäisen työskentelyn, sisältäen ohjaustapaamiset opettajan kanssa.
Content scheduling
1 op orientaatio
1 op suunnitelma
3 op itsenäinen työskentely (suoritusmerkintä opintorekisteriin, kun ohjaava opettaja on hyväksynyt suunnitelman lähetettäväksi lupa/sopimusprosessiin).
Practical training and working life cooperation
Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa.
Further information
Analyysitehtävän ohjeistuksen opiskelija löytää Tabulasta. Toteutussuunnitelma täydentyy mahdollisesti syksyllä 16.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty:
-opiskelija on osallistunut orientaatiotunneille ja tehnyt analyysitehtävän hyväksytysti
-opiskelija on osallistunut tiedonhaun tunneille ja tehnyt niihin liittyvän tehtävän hyväksytysti.
-opiskelija on käyttänyt ohjausta suunnitelman laatimisessa
-opiskelija on osallistunut seminaareihin, esittänyt oman suunnitelmansa seminaareissa ja toiminut vertaisarvioijana
-opiskelija on tehnyt opinnäytetyön suunnitelman, jonka ohjaava opettaja on hyväksynyt lähetettäväksi lupa/sopimusprosessiin
Hylätty:
-opiskelija ei ole osallistunut orientaatiotunneille, analyysitehtävä on tekemättä.
-opiskelija ei ole osallistunut tiedonhaun tunneille ja tehnyt niihin liittyvää tehtävää.
-opiskelija ei ole käyttänyt ohjausta suunnitelmavaiheessa
-opiskelija ei ole osallistunut seminaareihin, esittänyt omaa suunnitelmaansa ja toiminut vertaisarvioijana
-opinnäytetyön suunnitelmaa ei ole tehty tai se ei tasoltaan ole hyväksyttävä.