Vechile Component Analysis (5 cr)
Code: 5C00BF92-3003
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 28.04.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Vehicle Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Vehicle Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
Students:
- use digital and analog measurement tools and based the measurements evaluate the condition of components using standards and car industry data sources.
Content (course unit)
Students disassemble and go to know various car components. The purpose is to see of what kind of components the vehicles are made of. Students prepare reports where they analyze component condition and material. In addition students give presentations in groups about given topics.
Exam schedules
toteutuksessa ei ole tenttejä
Evaluation methods and criteria
Raportit, esitys annetusta aiheesta, toimiminen laboratoriossa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
esitelmät, laboratoriotyöskentely, ongelmaperustainen opiskelu, opetuskeskustelu, projektityöskentely, raportti / työseloste
Learning materials
Bosch: Autoteknillinen taskukirja
Student workload
Ensimmäinen vaihe välitarkastus 8, valmis/esitelmät 10
Ryhmien töiden vaihto 11
Toinen vaihe välitarkastus 15, valmis/esitelmät 16
Content scheduling
Puretaan, tutkitaan, mitataan ja kasataan auton moottori. Laaditaan arvio moottorin kunnosta.Kirjallinen raportti
Lisäksi jokainen ryhmä tekee projektin:
Autoprojekti
Esitelmät (pääpaino) ja esityskalvot tulostettuna
1. Moottorin ohjausjärjestelmä
2. Auton perussähköjärjestelmä
3. Ilmastointi
4. Auton valojärjestelmät
5. Voimansiirto, etuvetoinen auto
6. Auton jousitusjärjestelmä
7. Jarrut
Completion alternatives
Ei ole
Further information
läsnäolopakko laboratoriotyöskentelyssä ja seminaareissa
Aloitetaan yhteisluennolla 8.1. kello 11.15 tilassa A3-27
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa mottorin ja auton pääosat ja tietää niiden toiminnan. Osaa käyttää autokorjaamossa yleisesti käytettävisä mittausvälimeitä. Opiskelija on jonkin verran motivoitunut, osaa toimia ryhmässä ja pystyy ottamaan vastaan palautetta. Pystyy tekemään raportin tehdystä työstä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa mottorin ja auton pääosat ja tietää niiden toiminnan.Osaa käyttää autokorjaamossa käytettävisä mittausvälimeitä. Opiskelija on motivoitunut ja tekee annetut tehtävät aikataulussa. Pystyy tuottamaan selkeän ja havainnollisen raportin annetusta työstä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa mottorin ja auton pääosat ja tietää niiden toiminnan.Osaa käyttää autokorjaamossa käytettävisä mittausvälimeitä.Opiskelija on hyvin motivoitunut ja palauttaa saadut tehtävät aikataulussa.Pystyy tuottamaan selkeän ja havainnollisen raportin annetusta työstä, joka on TAMKn raportointi ohjeiden mukaisesti tehty.