Business Egonomics (4 cr)
Code: 5B00BL33-3001
General information
- Enrolment period
- 15.04.2016 - 18.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 21.11.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Site Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Site Management, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
The students gain an overview on the basic functions of construction companies, as well as the aim, goals, responsibilities and obligations of entrepreneurship. The students learn about different forms of enterprises, entrepreneurship in Finland, founding an enterprise, making a business plan, main functions of an enterprise and Companies Act.
Content (course unit)
Entrepreneurship, founding an enterprise, basic functions of enterprises. Legislation, especially Companies Act. The students draw up a business plan
Exam schedules
Kurssista ei ole tenttiä. Liiketoimintasuunnitelma markkinointisuunnitelman kanssa sekä haastattelutyö yrittäjyydestä.
Evaluation methods and criteria
Liiketoimintasuunnitelman 40% tekeminen ja raportointi sekä esitys.
Vierailuihin ja vierailijoiden luennoille osallistuminen sekä aktiivinen positiivinen tuntiaktiivisuus 30%.
Yrittäjähaastattelui 30%
Vertaisarvioinnit projektista tulee olla tehtynä, ennen lopullista arviointia.
Kaikki kurssin osa-alueet tulee olla suoritettuna, ennen kuin kurssia arvioidaan. Hyväksytty kurssi arvioidaan asteikolla 1-5.
Myöhässä jätetyt työt arvioidaan arvosana -1. Jos et ole paikalla kun liiketoimintasuunnitelmia esitetään vähentää se arvosanaasi -1.
Tekeminen ja esittäminen ovat osa tätä suunnitteluprosessia.
Kurssin osatoteutukset ovat voimassa vuoden kurssin päättymisestä alkaen.
Kurssiarvosana annetaan kurssiarvioinnin suorittamisen jälkeen
Tunneille mukana olo suotavaa, aktiivinen läsnäolo tunneilla vaikuttaa arvosanaan nostavasti. Muutokset alla olevaan viikko kohtaiseen suunnitelmaan ovat mahdollisia!
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetusta, ohjausta ja itsenäistä työskentelyä.
Työskentelyä ryhmässä ja yksin.
Vierailijaluennot ovat pakollisia.
Learning materials
Kurssimateriaali lisätään kurssin etenemisen myötä Tabulaan
Talouden osuudessa on hyötyä, jos sinulla on kirja: Yrityksen taloushallinto 3. Kannattavuus-ja kustannuslaskenta. Soile Tomperi 2010 tai vanhempi
Student workload
Kurssin lähitunnit alkavat viikolla 35, päättyvät viikolla 47.
Lähitunteja on 5h/viikko. Osaksi kurssin tunteja käytetään liiketoimintasuunnitelman ja markkinointisuunnitelman tekemiseen.
Content scheduling
Kurssin Tabula-sivulta löytyy tarkka suunnitelma tuntien sisällöistä ja aikatauluista.
Practical training and working life cooperation
Opiskelija voi tehdä liiketoimintasuunnitelman olemassa olevaan yritykseen, tulevaan tai virtuaaliyritykseen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu tuntityöskentelyyn ja hän ei suorita hyväksyttävästi kurssin kaikkia toimeksiantoja esim. plagiointi.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.