Skip to main content

Design Project, Housing District (8 cr)

Code: 5R00CJ97-3002

General information


Enrolment period
22.04.2016 - 23.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2016 - 09.12.2016
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Local portion
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Architect
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Elina Ritola
Kristiina Tillander
Eveliina Asikainen
Minna Nyström
Person in charge
Minna Nyström
Course
5R00CJ97

Objectives (course unit)

Students learn the basics and history of land use and community planning. After the course, students understand the meaning of community planning as basis for architectural design.
Students can make regional plan sketches for small-house areas.

Content (course unit)

Basics and methods of analysing landscape and built environment
Basics of community planning
History of community planning
English language studies are an integrated part of the course contents.

Prerequisites (course unit)

Basics of materials, structures and design

Exam schedules

Englannin osalta pidetään sanakoe kurssin lopussa. Ei muita tenttejä.

Evaluation methods and criteria

Aktiivisuus ja läsnäolot lähiopetuksessa. 80% läsnäolo lähiopetustunneilla on pakollinen.
Suullinen opettajan arviointi ja vertaisarviointi kritiikkitilaisuuksissa.(suomi & englanti)
Englannin koti-/etätehtävät
Arvosana 0 - 5 osaamistason mukaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Projektimuotoinen opiskelu.
Oppimispäiväkirja.
Opintojakson työskennellään tiimeissä ja tehdään koko opintojakson ajan vaiheittain etenevää projektityötä Archicad-suunnitteluohjelmalla.
Lisäksi lähiopetusta, projektityöseminaareja ja kritiikkitilaisuuksia.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson aikana.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 8 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.

Content scheduling

Opintojakson jaksotus esitellään kurssin alussa.

Completion alternatives

Ei ole valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Vierailuluentoja
Yhteistyötä Tampereen kaupungin kaavoitusosaston kanssa

International connections

Luennoitsijoina kansainvälisiä vaihto-opettajia mahdollisuuksien mukaan.

Further information

Esitietovaatimukset: Suunnittelutyön perusteet, Arkkitehtuurin perusteet, Suunnitteluprojekti 1, Englannin peruskieliopinnot tai vastaavat tiedot.
Kurssilla on käytössä Tabula, jossa materiaali digitaalisessa muodossa.
Englannin osuudessa harjoitellaan erityisesti suullisia taitoja - keskustelua, neuvottelua ja esiintymistä, sekä oman alan sanaston hallintaa.
Opetuksessa painotetaan laadukkaan suunnittelun merkitystä, joka edesauttaa osaltaan kestävää kehitystä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin ryhmätyö ei onnistu. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu.
Englanti: Opiskelija
• Ei selviydy työelämän yleisistä ja alakohtaisista keskustelutilanteista asianmukaisella tavalla. Tuotos on liian niukkaa ja/tai vaikea ymmärtää.
• Ei pysty osallistumaan vuorovaikutukseen, koska opiskelijalla on ongelmia tuottaa omaa puhetta ja/tai ymmärtää muiden osapuolten puhetta.
• Tekstissä toistuvasti ymmärtämistä haittaavia piirteitä. Kirjoittaa irrallisia lauseita ja ajatuksia.
• Ääntäminen erittäin vaikeasti ymmärrettävää. Muiden kielten vaikutus on häiritsevää.
• Hallitsee erittäin suppean oman alan ja yleiskielen sanaston, joka ei riitä tilanteesta suoriutumiseen.
• Käyttää kieliopin perusrakenteitakin puutteellisesti. Ongelmia erottaa sanaluokkia toisistaan. Taivuttaa usein sanoja väärin.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin oma osuus ryhmätyöstä jää vähäiseksi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Englanti: Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista.
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin.
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi.
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa.
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita.
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä, kuten ilmaiset sanakirjat.
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä (ryhmätyössä) on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Englanti: Opiskelija
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti.
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti.
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu.
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat.
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja.
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Englanti: Opiskelija
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista.
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin.
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä.
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä.
• ääntää luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä.
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit.
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.

Go back to top of page