Basics of Measuring and Reporting (3 cr)
Code: 5N00BC75-3026
General information
- Enrolment period
- 31.10.2015 - 12.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2016 - 29.04.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Building Services Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
- Teachers
- Pia Ruokonen-Kaukolinna
- Erkki Mäkinen
- Helena Lintunen
- Riikka-Liisa Vaara
- Person in charge
- Sami Suhonen
- Small groups
- avoin (Size: 1 . Open UAS : 1.)
- Small groups
- avoin
- Course
- 5N00BC75
Objectives (course unit)
Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis
- draw up a report in accordance with standards
Content (course unit)
Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results including linear regression. Drawing up reports about the measuring tasks.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksoon liittyy fysikaalisia mittauksia, niihin liittyviä matemaattisia menetelmiä ja raportointia. Läsnäolovaatimus 100%.
Arviointi suoritetaan mittausten ja niistä tehtävien raporttien perusteella.
Arviointiin käytetään jaettavaa arviointilomaketta.
Lähiopetustunneilla on läsnäolovelvollisuus.
Mittaukset ja raportointi tehdään työpareittain.
Mittaus 1: mittaukset on suoritettava ja raportointi tulosten käsittelyineen on suoritettava hyväksytysti
Mittaus 2: arvioidaan asteikolla 0-5
Mittaus 3: arvioidaan asteikolla 0-5
Suomen kielen osuus: Raportin ulkoasu (perusteena TAMKin raportointiohje ja annetut muut kriteerit) ja raportin kieli (oikeakielisyys, tyyli). Läsnäolovelvoitteen täyttyminen (100 %)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Laboratoriotyöskentely
Kirjallinen raportointi
Ohjaava tuntiopetus
Palautekeskustelu
Learning materials
Arminen, Mäkelä, Mäkinen, Puhakka, Vierinen; Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka.
TAMKin raportointiohje.
Lisäohjeita ja tarkempi aikataulu julkaistaan Tabulassa.
Student workload
3 opintopistettä vastaa 80 tunnin työtä. Lähiopetusta on noin 35 tuntia ja itsenäistä työskentelyä 45 tuntia. Jokaisen raportin itsenäiseen työstämiseen on siis 15 tuntia aikaa.
Content scheduling
Aikataulu tabulassa
Fysiikan mittaustehtäviä 9 h
Matematiikan ohjaustunteja 9 h
Viestinnän ohjaustunteja 9 h
Palautetunteja 9 h
Further information
Opintojakson lähiopetustunneilla on läsnäolovelvollisuus.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on korvaamattomia poissaoloja tai kaikkia vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
kts. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet.
Mittaukset on suoritettu ja raportit palautettu. Menetelmät ja tulokset on esitetty, mutta tekstin tuottaminen on haparoivaa.
Rakenteessa ja analyysissä voi olla on puutteita ja tulokset voivat olla osittain virheellisiä.
Tarkemmin dokumentissa Labra-arviointi tabulassa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Raporteissa olevat mahdolliset virheet ovat hyvin vähäisiä. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä tekstinsä tukena. Opiskelija osaa esittää mittausten perusteella saamansa tulokset epävarmuuksineen oikein. Kielellisesti teksti on pääosin virheetöntä. Raportit vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta.
Tarkemmin dokumentissa Labra-arviointi tabulassa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Okts. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet.
Mittaukset on suoritettyú ja raportit palautettu. Työskentely on aktiivista ja paneutunutta ja tekijä osoittaa sekä hyvää itsenäisen työskentelyn että yhteistyön taitoa. Raporteissa tulokset ja analyysit ovat oikeita. Teksti on sujuvaa, esitys läpinäkyvää ja käsittely monipuolista. Tekijä osoittaa ymmärtävänsä menetelemien rajoitukset, yhteydet ammattialaan ja osaa visioida kehitysmahdollisuuksia.
Tarkemmin dokumentissa Labra-arviointi tabulassa.