Documentation of Electrical Systems and Basic Wiring (5 cr)
Code: 5T00BD94-3005
General information
- Enrolment period
- 31.10.2015 - 18.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2016 - 26.04.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Building Services Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
- Teachers
- Timo Lähteenmäki
- Sakari Uusitalo
- Person in charge
- Sakari Uusitalo
- Small groups
- avoin (Size: 1 . Open UAS : 1.)
- Small groups
- avoin
- Course
- 5T00BD94
Objectives (course unit)
The student is able to
- detect the building services engineering devices and solutions in a built environment and, in collaboration with others, produce technical documentation about them.
- use applications of CAD as a professional tool
- based on documentation, carry out basic couplings for electrical systems and measure them
Content (course unit)
Use of CAD in electrical planning. Creating planning documents. Inspection and documentation of the existing installation. Basic couplings and their documentation.
Prerequisites (course unit)
Tools for Building Services (13I252-1003) or equivalent
Exam schedules
CADS tentti 4. periodilla.
Uusinnat sovittava erikseen
Evaluation methods and criteria
Tentti, Tabulatehtävät ja harjoitustehtävät
Teaching methods
Teorialuentoja sähköteknisestä dokumentoinnista ja niihin liittyvät Tabula-tentit ja harjoitustyöt.
Cads harjoituksia. Harjoitukset tehdään pääsääntöisesti itsenäisesti opettajan avustaessa tarvittaessa.
Kytkentäharjoitukset.
Learning materials
luentoaineistot, ST-kortisto sekä CADS-ohjeet
Student workload
lähiopetus ja harjoitukset koululla n. 70 tuntia
Itsenäinen työskentely 70 tuntia
Kytkentäharjoituksissa on läsnäolopakko.
Completion alternatives
Opintojakson voi suorittaa AHOT-menettelyllä opettajan erikseen määrittelemillä tehtävillä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole tehnyt Tabulatenttejä. Opiskelija ei tehnyt CADS-harjoituksia. Opiskelija ei ole osallistunut harjoitustöiden tekemiseen. Opiskelija ei ole osallistunut kytkentäharjoituksiin.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitustehtävät ja Tabulatentit on tehty myöhässä. Opiskelijan osallistuminen harjoitustöihin ja kytkentäharjoituksiin on ollut vähäistä. Opiskelija osaa käyttää CADS:n sähkösuunnittelusovelluksia, mutta käytössä on oleellisia puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Lähes kaikki harjoitustehtävät ja Tabulatentit on tehty ajallaan ja opiskelijan osallistuminen harjoitustöihin ja kytkentäharjoituksiin on ollut aktiivista. Opiskelija osaa käyttää CADS:n sähkösuunnittelusovelluksia, mutta käytössä esiintyy muutamia puutteita.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kaikki harjoitustehtävät ja Tabulatentit on tehty ajallaan ja opiskelijan osallistuminen harjoitustöihin ja kytkentäharjoituksiin on ollut aktiivista. Opiskelija osaa käyttää CADS:n sähkösuunnittelusovelluksia virheettömästi.