Skip to main content

Documentation of Electrical Systems and Basic Wiring (5 cr)

Code: 5T00BD94-3005

General information


Enrolment period
31.10.2015 - 18.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2016 - 26.04.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Building Services Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
Teachers
Timo Lähteenmäki
Sakari Uusitalo
Person in charge
Sakari Uusitalo
Small groups
avoin (Size: 1 . Open UAS : 1.)
Small groups
avoin
Course
5T00BD94

Objectives (course unit)

The student is able to
- detect the building services engineering devices and solutions in a built environment and, in collaboration with others, produce technical documentation about them.
- use applications of CAD as a professional tool
- based on documentation, carry out basic couplings for electrical systems and measure them

Content (course unit)

Use of CAD in electrical planning. Creating planning documents. Inspection and documentation of the existing installation. Basic couplings and their documentation.

Prerequisites (course unit)

Tools for Building Services (13I252-1003) or equivalent

Exam schedules

CADS tentti 4. periodilla.
Uusinnat sovittava erikseen

Evaluation methods and criteria

Tentti, Tabulatehtävät ja harjoitustehtävät

Teaching methods

Teorialuentoja sähköteknisestä dokumentoinnista ja niihin liittyvät Tabula-tentit ja harjoitustyöt.
Cads harjoituksia. Harjoitukset tehdään pääsääntöisesti itsenäisesti opettajan avustaessa tarvittaessa.
Kytkentäharjoitukset.

Learning materials

luentoaineistot, ST-kortisto sekä CADS-ohjeet

Student workload

lähiopetus ja harjoitukset koululla n. 70 tuntia
Itsenäinen työskentely 70 tuntia
Kytkentäharjoituksissa on läsnäolopakko.

Completion alternatives

Opintojakson voi suorittaa AHOT-menettelyllä opettajan erikseen määrittelemillä tehtävillä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole tehnyt Tabulatenttejä. Opiskelija ei tehnyt CADS-harjoituksia. Opiskelija ei ole osallistunut harjoitustöiden tekemiseen. Opiskelija ei ole osallistunut kytkentäharjoituksiin.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Harjoitustehtävät ja Tabulatentit on tehty myöhässä. Opiskelijan osallistuminen harjoitustöihin ja kytkentäharjoituksiin on ollut vähäistä. Opiskelija osaa käyttää CADS:n sähkösuunnittelusovelluksia, mutta käytössä on oleellisia puutteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Lähes kaikki harjoitustehtävät ja Tabulatentit on tehty ajallaan ja opiskelijan osallistuminen harjoitustöihin ja kytkentäharjoituksiin on ollut aktiivista. Opiskelija osaa käyttää CADS:n sähkösuunnittelusovelluksia, mutta käytössä esiintyy muutamia puutteita.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kaikki harjoitustehtävät ja Tabulatentit on tehty ajallaan ja opiskelijan osallistuminen harjoitustöihin ja kytkentäharjoituksiin on ollut aktiivista. Opiskelija osaa käyttää CADS:n sähkösuunnittelusovelluksia virheettömästi.

Go back to top of page