Building Physics in Renovation (3 cr)
Code: 5R00BI07-3001
General information
- Enrolment period
- 15.04.2016 - 18.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2016 - 22.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
The objective is to deepen students’ construction physics competence on existing building stock and its properties and renovation. Students learn basics of condition surveys and their analysis, energy efficient renovation, and humidity related repairs.
Content (course unit)
Analysis of warmth and humidity properties of external walls, base floors, and sanitary facilities in typical residential buildings, introduction to condition survey examples and their analysis, examples and assignments on energy efficient and humidity related repairs.
Prerequisites (course unit)
Construction Physics Applications and Renovation
Exam schedules
Sovitaan opintojakson alussa.
Evaluation methods and criteria
Esitetyt työnäytteet ja työskentelyn aktiivisuus, tenttitulos.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ongelmalähtöinen opiskelu, opetuskeskustelu, harjoitustyöt ja tentti.
Learning materials
Nimetään opintojakson Tabulassa.
Student workload
Opintojakson laajuus opiskelijalle on 3*27 tuntia.
Content scheduling
Opintojakson aikataulu julkaistaan elokuussa.
Completion alternatives
Ei ole.
Practical training and working life cooperation
Opintojakson sisältö on keskeinen osa rakennusinsinöörin ammatttitaitoa.
Further information
Opintojakso voidaan mahdollisesti järjestää projektiopintoina. Silloin maksimi toteutuksen ryhmäkoko on 20 opiskelijaa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalta puuttuu opintojakson hyväksyntään tarvittava suoritus tai useampi. Opiskelijalla on runsaasti poissaoloja.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää rakennusfysikaaliset käsitteet ja niiden yhdistämisen korjaustilanteisiin. Opiskelijalla on runsaasti poissaoloja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää rakennusfysikaaliset käsitteet ja osaa soveltaa niitä korjaustilanteisiin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti työskentelyyn ja kontaktiopetustilanteisiin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää rakennusfysikaaliset käsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti vaativiin korjaustilanteisiin. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti työskentelyyn ja kontaktiopetustilanteisiin.