Professional Swedish for Physiothrapists, oral skills (2cr)
Code: 7F00CM15-3003
General information
- Enrolment period
- 01.06.2016 - 07.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.09.2016 - 04.11.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Objectives (course unit)
Students
- are able to interview a person to find out information important to their present and previous functionality and wellbeing in order to succeed in physiotherapy and examinations,
- can instruct various clients in the most important therapeutical exercises,
- are able to communicate by speaking in a multi-professional work communities in situations common to physiotherapists,
- know the most important professional vocabulary of their field,
- know how to find information from professional and research sources and use that to improve their expertise,
- can maintain, develop and evaluate their language skills and language learning skills as well as adopt language skills as a part of their professional identities.
Content (course unit)
- interview
- guidance and advice situations
- symptoms and treatment of pain and various conditions
- important physiotherapy vocabulary
- important anatomical vocabulary
- authentic texts from the students’ own field
Exam schedules
Kirjallinen tentti:
Pe 04.11.2016 klo 08.30-10.30
Tutoristunnot ruotsiksi (yhteensä 6 pienryhmää):
R1AB ke 26.10.2016 klo 8.00-10.00 (2 pienryhmää)
R2AB to 27.10.2016 klo 8.00-10.00 (2 pienryhmää)
R3AB to 27.10.2016 klo 12.00-14.00 (2 pienryhmää)
HUOM! Tutorryhmät jaetaan tunnilla. Ne eivät mene yksi yhteen normaalien tutorryhmien kanssa.
Assessment methods and criteria
Arviointi T1-3 ja H4-5 (ks. tarkemmin kohta arviointikriteerit). Läsnäolo (80 %) kontaktitunneilla. Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, suulliset harjoitukset/esitykset ja suullinen tentti (tutoristunto ruotsiksi).
Teaching methods
lähiopetus, itsenäinen verkko-opiskelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, suullinen tentti
Learning materials
Opettajan jakamat ja ryhmän itsensä tuottamat materiaalit Tabulassa.
Student workload
Lähioppimiskerrat (yht. noin 30 h molemmilla kursseilla). Läsnäolovelvollisuus on 80 % lähioppimiskerroista. Itsenäinen työskentelyosio (keskimäärin n. 50 h) sisältää tunneilla käsiteltyihin osa-alueisiin liittyvät kotitehtävät ja tentteihin valmistautumisen.
Completion alternatives
Tarjolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Further information
HUOM! Kurssit: Yrkessvenska för fysioterapeuter, muntlig färdighet ja Yrkessvenska för fysioterapeuter, skriftlig färdighet pidetään limittäin, mutta arvosanat annetaan erillisinä.
Ensimmäinen kontaktikerta:
Ryhmä A: ke 7.9.2016 klo 14.15-15.45 (Yrkessvenska för fysioterapeuter, skriftlig färdighet)
Ryhmä B: ke 7.9.2016 klo 14.15-15.45 (Yrkessvenska för fysioterapeuter, skriftlig färdighet)
Kirjallinen tentti:
Pe 04.11.2016 klo 08.30-10.30
Tutoristunnot ruotsiksi (yhteensä 6 pienryhmää):
R1AB ke 26.10.2016 klo 8.00-10.00 (2 pienryhmää)
R2AB to 27.10.2016 klo 8.00-10.00 (2 pienryhmää)
R3AB to 27.10.2016 klo 12.00-14.00 (2 pienryhmää)
HUOM! Tutorryhmät jaetaan tunnilla. Ne eivät mene yksi yhteen normaalien tutorryhmien kanssa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 1 (taitotaso B1.1)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- Osaa viestiä lyhyesti ja pääosin ymmärrettävästi yksinkertaisissa vuorovaikutustilanteissa.
- Osaa raportoida lyhyesti potilaan/asiakkaan tilasta muistiinpanojen ja tukisanojen avulla.
- Osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (suulliset potilasohjeet).
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
- Osaa antaa yksinkertaisia ohjeita potilaan/asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Osaa kysyä haastattelutilanteissa yksinkertaisia kysymyksiä, mutta vastauksen ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia (haastattelut).
- Osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- Ymmärtää pääasiat fysioterapiaan liittyvistä teksteistä sanakirjaa apuna käyttäen.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 3 (taitotaso B1.2)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- Osaa viestiä melko hyvin potilaaseen/asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
- Osaa raportoida selkeästi ja ymmärrettävästi potilaan/asiakkaan tilasta.
- Osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (suulliset potilasohjeet).
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
- Osaa kertoa keskeisimmät ohjeet potilaan/asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Osaa esittää haastattelutilanteissa tarkentavia kysymyksiä ja vastata ennakoimattomiin kysymyksiin (haastattelut).
- Osaa käyttää keskeistä fysioterapian sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- Ymmärtää pääasioiden lisäksi myös yksityiskohtia fysioterapiaan liittyvistä teksteistä ilman apuvälineitä
- Hankkii tietoa erilaisista alan julkaisuista ja raporteista.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
HYVÄ 5 (taitotaso B2.2-C1)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- Osaa viestiä itsenäisesti, monipuolisesti ja selkeästi potilaaseen/asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
- Osaa raportoida sujuvasti ja monipuolisesti potilaan/asiakkaan tilasta.
- Osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (hoitoneuvottelut, suulliset potilasohjeet).
OHJAAAMINEN JA NEUVONTA:
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti potilaan/asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa laajempia vastauksia vaativia lisäkysymyksiä ja vastata tavallisiin kysymyksiin ilman suurempia vaikeuksia (haastattelut).
- Osaa käyttää sujuvasti keskeistä fysioterapian sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- Ymmärtää pääasioiden lisäksi useimmat yksityiskohdat fysioterapiaan liittyvistä teksteistä ilman apuvälineitä
- Hankkii tietoa sujuvasti erilaisista alan julkaisuista ja raporteista.
- Ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.