Skip to main content

Physiotherapeutic Assessment, Theory (8cr)

Code: 7F00CQ43-3002

General information


Enrolment period
01.07.2016 - 31.08.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.10.2016 - 12.12.2016
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 44
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Liisa Sittig
Jarmo Perttunen
Hannele Anttila
Annina Korpela
Pirjo Lehto
Liisa Mannisenmäki
Tiina Pystynen
Small groups
RA (Size: 0 . Open UAS : 0.)
RB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
T1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
T2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
T3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
T4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
T5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
RA
RB
R1
R2
R3
T1
T2
T3
T4
T5
Course
7F00CQ43

Objectives (course unit)

Students
- knows the principles of physiotherapeutic assessment as part of the physiotherapeutic process,
- knows the function and activity roles of the human musculoskeletal system,
- understand and can justify the meaning of the documentation, its ethical principles and responsibilities in physiotherapy,
- are able to write structured and clear text according to TAMK’s instructions,
- understand the meaning of various loading factors of the musculoskeletal organs for the human physical functioning ability,
- know the structure and basic function of peripheral nervous system
- are able to useand assess knowledge from different sources.

Content (course unit)

- physiotherapeutic assessment and documentation as a part of the physiotherapy process
- principles of differentiated assessment of the limbs and spine
- basics of walking analysis
- titles of physiotherapy
- documentation in physiotherapy
- instructions of written communication in TAMK
- peripheral nervous system
- motor control

Exam schedules

Ensiapu: 17.11.2016 klo 12.30-13.30

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu kirjalliseen teoriakokeeseen, joka arvioidaan asteikolla 0-5.
Seminaari arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.
Fysiologia arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5
Tutortyöskentely arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty
Ensiapu arvioidaan hyväksytty/hylätty
Kirjallinen viestintä arvioidaan hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Ongelmaperusteinen opiskelu,tutortyöskentely,itsenäinen opiskelu,luennot,seminaari

Learning materials

Itsenäinen tiedonhankinta, suositeltu opiskelumateriaali (tarkemmin Tabulassa)
Ensiapu: Korte & Myllyrinne. 2012. Ensiapu. SPR.

Completion alternatives

Ensiapu: Voimassa olevalla SPR:n EA1- tai EA2- kortilla voi saada osittaisen hyväksilukemisen. Osoittaakseen taitonsa täytyy tehdä kirjallinen tehtävä hyväksytysti ja antaa elvytysnäyttö ensiapuopettajalle.

Further information

Osallistuminen orientaatiotunnille on edellytys opintojaksolle osallistumiselle.
Tutoristuntoihin ja seminaariin osallistuminen sekä ensiavun ja kirjallisen viestinnän suorittaminen hyväksytysti ovat edellytys koko opintojakson suorittamiselle hyväksytysti.
Ensiavunkurssin suorittamisen ohjeistus tulee ensimmäisellä oppitunnilla.Ensiavussa kaikilla tunneilla läsnäolovelvoite.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei kykene teoriakokeessa osoittamaan riittävää tietämystä opintojakson keskeisistä ilmiöistä.
Fysiologian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä pääkohdat fysioterapeuttiseen tutkimiseen liittyvistä ilmiöistä ja peruskäsitteistä
Fysiologian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää fysioterapeuttiseen tutkimiseen liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja osaa soveltaa tietoa perustellen.
Fysiologian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti eri yhteyksiin
Fysiologian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa

Go back to top of page