Skip to main content

Pedagogical Approaches (4cr)

Code: 1L00BQ56-3050

General information


Enrolment period
01.11.2015 - 31.07.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Seppo Janhonen
Course
1L00BQ56

Objectives (course unit)

Opettajaopiskelija

- antaa esimerkkejä erilaisten pedagogisten ratkaisujen sekä opetuksen, ohjaamisen ja arvioinnin menetelmien käytöstä ja toimivuudesta
- nimeää ja kuvailee erilaisia opetus- ja oppimisjärjestelyjä sekä arvioi ja vertailee niiden tarkoituksenmukaisuutta
- kuvaa keskeisiä oppimiseen ja ohjaamiseen liittyviä teoreettisia lähestymistapoja ja käyttää niiden peruskäsitteitä
- arvioi ja perustelee, minkälaisille pedagogisille ratkaisuille oma toiminta perustuu.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Mitä ovat keskeiset pedagogiset ratkaisut omalla koulutusalalla ja miten niitä tulisi kehittää?
- Miten pedagoginen ratkaisu ja opiskelijoiden monenlaisuus vaikuttaa tavoitteiden asetteluun, menetelmien ja sisältöjen valintaan ja arviointiin?
- Miten oma opetusalue liittyy opetussuunnitelman kokonaisuuteen?
- Minkälaisia mahdollisuuksia tieto- ja viestintäteknologia ja sosiaalinen media tarjoavat opettajan työhön?

Assessment methods and criteria

Asiantuntija-arviointi, itsearvointi ja vertaisarvointi

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Learning materials

Ks. OPS, opinto-opas, Tabula ja ryhmänopettajan mahdollisesti ilmoittama someympäristö

Student workload

108 h itsenäistä työskentelyä ja pienryhmätyöskentelyä

Completion alternatives

Sovitaan tarvittaessa opiskelijan kanssa.

Further information

Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).

Opintojakson arvioinnissa käytetään Seminaari 2:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suoritukset arvioidaan asteikolla "hyväksytty - täydennettävä - uusittava". Osaamisen arvioinnissa käytetään soveltuvin osin Seminaari 2:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa "kuvaileva osaaminen" (ks. OPS).

Go back to top of page