Skip to main content

Bridge Construction (3 cr)

Code: 5R00BD71-3004

General information


Enrolment period
15.04.2016 - 18.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 27.10.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Jorma Kylliäinen
Course
5R00BD71

Objectives (course unit)

The aim of the course is to perceive a bridge as a part of a traffic route. The structural design of a bridge is not part of the course, but the knowledge of bridge load, quality demands and building methods gives a good basis for both design and construction task as well as bridge repair work.

The students learn to recognise bridge types and know their applications. They are able to evaluate the financial construction span and method for each type. The students familiarise themselves with bridge inspection, condition assessment and the most common repair methods.

Content (course unit)

Content

Bridges in Finland, bridge load, types of bridges and their applicability to various conditions, bridge structures, building materials and functional quality demands. The shuttering work, housing, reinforcing and concreting work and their quality demands for in situ bridges as well as the structural methods of piers. Wood and steel bridges, using elements in bridge construction.

Inspection method of bridges, condition assessments and the most common repair methods.

Exam schedules

Opintojakson varsinainen tentti pidetään 27.10. kurssin viimeisillä oppitunneilla. Uusintatenttipäivät sovitaan erikseen.

Evaluation methods and criteria

Kurssiarvosana määräytyy tentin perusteella. Harjoitukset arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä. Tenttioikeuden edellytyksenä on pakollisten harjoitteiden suorittaminen hyväksytysti ja riittävä läsnäolo tunneilla ao. kohdan 'Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus' mukaisesti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus
harjoitukset
harjoitustyö
yhteistoiminnallinen oppiminen
tentti

Learning materials

Diamuotoinen luentomateriaali kurssin Tabula-sivuilla. Muu mahdollinen kurssin aikana nimettävä/jaettava materiaali.

Student workload

Lähiopetus (24 h) sisältää luentoja ja ryhmäohjaustunteja ATK-luokassa sekä tentin. Opiskelijan itsenäinen työ (56 h) muodostuu kotona tehtävistä harjoitustehtävistä, ryhmätyön itsenäisestä osuudesta sekä muusta itsenäisestä opiskelusta. Lähiopetuksen läsnäolovelvoite on 2/3 pidetyistä lähitunneista.

Content scheduling

Lähiopetuksen alustava ajankäyttö (suluissa oppitunnit)
• Johdanto (1)
• Peruskäsitteet, termistö (2)
• Suomen sillasto (1)
• Siltojen alusrakenteet (3)
• Siltojen päällysrakenteet ja siltatyypit (3)
• Pintarakenteet ja kuivatus (2)
• Siltojen varusteet ja laitteet (3)
• Siltojen rakentaminen (4)
• Siltojen massa- ja kustannuslaskenta (3)
• Opintojakson tentti (2)

Completion alternatives

Henkilökohtaisen opintosuunnitelman (HOPS)mukaan.

Practical training and working life cooperation

Mahdollisesti työmaakäynti syksyllä.

International connections

Ei ole.

Further information

Kirjallisuus: Järvinen Vesa, Sillanrakennustekniikan perusteet, luentomoniste TTY ja oppitunneilla nimettävät aineisto.
Opetusmenetelmät: aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, demonstraatiot, harjoitustyöt.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee siltoihin liittyvän perustermistön ja nimikkeistön ja tunnistaa yleisimmät siltatyypit.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee siltoihin liittyvän perustermistön ja nimikkeistön, tunnistaa yleisimmät siltatyypit sekä tietää näiden pääasialliset käyttökohteet. Opiskelija tunnistaa siltarakenteiden keskeisimmät rakenneosat ja tietää niiden toimintaperiaatteen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa nimetä sillat niiden liikenteellisen käyttötarkoituksen ja staattisen toiminnan mukaan. Opiskelija tunnistaa eri siltatyypit sekä tietää näiden pääasialliset käyttökohteet. Opiskelija tunnistaa siltarakenteiden osat, tietää niiden toimintaperiaatteen ja tarkoituksen osana sillan rakenteellista toimintaa.

Go back to top of page