Pedagogic and Guiding Skills and Professional Ethics (4 cr)
Code: 7R00BI12-3002
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 30.04.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Radiography and Radiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 34
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
- Teachers
- Tiina Säilä
- Tapio Koskimaa
- Course
- 7R00BI12
Objectives (course unit)
Students
-know the meaning of guidance in examination and treatment situations
-are able to plan, implement and evaluate diverse guidance and teaching situations
-knows essential legislation of health care
-are aware of radiographers’ code of ethics and recognise ethical questions in health care
Content (course unit)
-guiding in examination and treatment situations
-legislation of health care and ethical questions
-radiographers’ code of ethics
Prerequisites (course unit)
-X-ray and ultrasound examinations
Assessment methods and criteria
- opetustilanne ja sen suunnittelu ja valmistelu, osa kirjallisena, arviointi 0-5
- ammattietiikka, luennot ja oppimispäiväkirja, arviointi HYV / HYL
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Teoriaopetus (kokoryhmä)
Pienryhmissä: opetustilannesuunnitelmat, -tavoitteet, videoinnit ja arviointi
Ammatietiikasta teoriaopetusta ja oman oppimisen reflektointi oppimispäiväkirjan avulla
Learning materials
Annetaan opintojakson alussa
Student workload
4 op = 4*27 h = 108 h
Content scheduling
Sisältö (oppimistaidot)2op
- opetuksen ja ohjauksen käsitteistöä ja teoriaa
- oppimiskäsitykset
- ohjaus/opetustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi
- opetuksen tavoitteiden laatiminen
- arviointi – miten suunniteltu ja tavoitteet toteutuivat
Sisältö (ammattietiikka)2op
- terveydenhuoltoalan keskeiset normit
- röntgenhoitajan eettiset ohjeet
Practical training and working life cooperation
Opetustilanteen teoriapohja tehdään ammattitaitoa edistävän harjoittelun aikana. Myös käytännön näkökulmaa hiotaan harjoittelussa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (oppimistaidot)
Ei laadi oppimistaan reflektoivaa oppimispäiväkirjaa (ammattietiikka)
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu pienryhmätyöskentelyyn (opetustaidot). Itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu pienryhmätyöskentelyyn (opetustaidot) ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Osaa reflektoida osaamistaan, mutta itsearviointi ja vertaisarviointi jää kuvailevalle tasolle.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu pienryhmätyöskentelyyn (opetustaidot) ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienrymän muille opiskelijoille rakentavasti.