Skip to main content

Pedagogic and Guiding Skills and Professional Ethics (4 cr)

Code: 7R00BI12-3002

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 30.04.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Radiography and Radiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 34
Degree programmes
Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
Teachers
Tiina Säilä
Tapio Koskimaa
Course
7R00BI12

Objectives (course unit)

Students
-know the meaning of guidance in examination and treatment situations
-are able to plan, implement and evaluate diverse guidance and teaching situations
-knows essential legislation of health care
-are aware of radiographers’ code of ethics and recognise ethical questions in health care

Content (course unit)

-guiding in examination and treatment situations
-legislation of health care and ethical questions
-radiographers’ code of ethics

Prerequisites (course unit)

-X-ray and ultrasound examinations

Assessment methods and criteria

- opetustilanne ja sen suunnittelu ja valmistelu, osa kirjallisena, arviointi 0-5
- ammattietiikka, luennot ja oppimispäiväkirja, arviointi HYV / HYL

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Teoriaopetus (kokoryhmä)
Pienryhmissä: opetustilannesuunnitelmat, -tavoitteet, videoinnit ja arviointi
Ammatietiikasta teoriaopetusta ja oman oppimisen reflektointi oppimispäiväkirjan avulla

Learning materials

Annetaan opintojakson alussa

Student workload

4 op = 4*27 h = 108 h

Content scheduling

Sisältö (oppimistaidot)2op
- opetuksen ja ohjauksen käsitteistöä ja teoriaa
- oppimiskäsitykset
- ohjaus/opetustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi
- opetuksen tavoitteiden laatiminen
- arviointi – miten suunniteltu ja tavoitteet toteutuivat
Sisältö (ammattietiikka)2op
- terveydenhuoltoalan keskeiset normit
- röntgenhoitajan eettiset ohjeet

Practical training and working life cooperation

Opetustilanteen teoriapohja tehdään ammattitaitoa edistävän harjoittelun aikana. Myös käytännön näkökulmaa hiotaan harjoittelussa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (oppimistaidot)
Ei laadi oppimistaan reflektoivaa oppimispäiväkirjaa (ammattietiikka)

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuu pienryhmätyöskentelyyn (opetustaidot). Itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuu pienryhmätyöskentelyyn (opetustaidot) ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Osaa reflektoida osaamistaan, mutta itsearviointi ja vertaisarviointi jää kuvailevalle tasolle.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuu pienryhmätyöskentelyyn (opetustaidot) ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienrymän muille opiskelijoille rakentavasti.

Go back to top of page