Skip to main content

Basics of Clinical Nursing 3 (3 cr)

Code: 7K00CJ47-3032

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 07.03.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.03.2016 - 03.04.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
39 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Teachers
Maija Korpikoski
Mervi Juntunen
Helena Peltola
Pasi Vehniäinen
Irmeli Pekkinen
Paula Pajunen
Tarja Ratia
Person in charge
Sari Himanen
Small groups
r1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r6 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r7 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
r1
r2
r3
r4
r5
r6
r7
Course
7K00CJ47

Objectives (course unit)

The student
-knows the impacts of becoming ill on the individual and family’s wellbeing
-gains skills in order to observe and discuss of issues related to individual and families’ mental well-being;
-is able to recognize and discuss of issues related to addictions;
-identifies his/her attitudes towards diversity
-takes responsibility for his/her learning and actions during small-group learning activities and commits herself/himself to the goal-oriented problem solving process in small-group education

Content (course unit)

-Impact of illness on the individual and family’s wellbeing
-Mental health as part of holistic human being
-Problems of addiction
-Recognition of issues related to psychological wellbeing and addiction and ability to discuss of various matters
-Recognition of one’s own attitudes

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

varsinainen tentti 31.3.2016
1. uusinta 3.5.2016
2. uusinta 24.5.2016

Evaluation methods and criteria

Osa 1 Hoitotyö. Numeerinen arviointi. 1 tentti. Osallistuminen opetukseen. Painokerroin 3.

Osa 2 Pienryhmätyöskentely. Arviointi hyväksytty/hylätty. Pienryhmätyöskentelyssä 100% läsnäolovelvollisuus, aktiivinen osallistuminen ja sovittujen tehtävien tekeminen.

Teaching methods

Luennot, ongelmaperustainen opiskelu, pienryhmätyöskentely, ohjattu itsenäinen työskentely, opetuskeskustelut, draama / roolipelit, opetussimulaatio

Learning materials

Ehkäisevä päihdetyö peruspalveluissa. Alkoholiohjelma 2008-2011. ja
Vuorilehto, Larri, Kurki & Hätönen. Uudistuva mielenterveystyö. 2014. Luvut 1-2

Student workload

Opiskelijalle kokonaistuntimäärä on 81. Luentoja 24 tuntia ja itsenäisen opiskelun osuus on 57 tuntia.

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista osista
Osa 1 Hoitotyö
Osa 2 Pienryhmätyöskentely

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Pienryhmätyöskentelylle hyväksytyn tason arviointikriteerit
Aktiivinen osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn
Tehtävien ohjeiden mukainen suorittaminen

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää millaisia vaikutuksia sairastumisella on ihmisen ja perheen hyvinvointiin.
Tietää miten havainnoida ja ottaa puheeksi psyykkiseen hyvinvointiin liittyviä asioita yksilön ja perheen näkökulmasta.
Tietää riippuvuutta aiheuttavia tekijöitä ja puheeksi ottamisen periaatteet.
Tietää miten asenteet muodostuvat ja millainen merkitys niillä on.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa huomioida sairastumisen erilaisia vaikutuksia ihmisen ja perheen hyvinvointiin.
Omaa valmiuksia havainnoida ja ottaa puheeksi psyykkiseen hyvinvointiin liittyviä asioita yksilön ja perheen näkökulmasta.
Omaa valmiuksia tunnistaa riippuvuutta aiheuttavia tekijöitä ja ottaa puheeksi riippuvuusongelmiin liittyviä asioita.
Osaa tunnistaa omia asenteitaan ja pohtia niiden merkitystä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tarkastella monipuolisesti sairastumisen vaikutuksia ihmisen ja perheen hyvinvointiin.
Omaa valmiuksia havainnoida laaja-alaisesti psyykkiseen hyvinvointiin liittyviä asioita yksilön ja perheen näkökulmasta ja osaa ottaa puheeksi psyykkiseen hyvinvointiin liittyvät asiat.
Ymmärtää riippuvuuden laaja-alaisuuden ja omaa valmiuksia ottaa puheeksi riippuvuusongelmiin liittyviä asioita.
Ymmärtää erilaisuuden laaja-alaisuutta ja osaa pohtia omaa suhtautumistaan monesta eri näkökulmasta.

Go back to top of page