Skip to main content

Swedish, written (1 cr)

Code: 7K00CL07-3010

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.02.2016 - 10.04.2016
Implementation has ended.
Credits
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
35 - 36
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
Teachers
Anne Kerttula
Person in charge
Sari Myllymäki
Small groups
r1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
r1
r2
r3
Course
7K00CL07

Objectives (course unit)

The student
-is able to collect in patient interviews information regarding the current and previous health status for the success of the care and following procedures;
-is able to inform the patient of care instructions, procedures and ward routines;
-understands and is able to use nursing articles;
-is able to further develop his/her language skills in the nursing field with different learning tools;
-achieves the level of written and oral Swedish language skills required by the university of applied sciences and needed in nursing work.

Content (course unit)

-interview of patients or their significant others
-patient guidance
-practice of other communication situations typical for nursing
-core vocabulary of nursing
-core vocabulary of anatomy
-authentic professional texts

Prerequisites (course unit)

A passed matriculation examination (B-language) or equal competence is required as a ground level of Swedish. The ground level is equivalent to the B1 level in the European framework.

Exam schedules

Kirjallinen tentti xx .
Suulliset tentit pareittain erillisen aikataulun mukaan xx.
Kirjallisen uusinnat kielipalveluiden uusintatenttipäivinä (klo 16.30-19.30)
1. XX 2016
2. XX 2016

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät sekä kirjallinen ja suullinen tentti. Läsnäolovelvoite vähintään 80% lähiopetuksesta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus/yhteistoiminnallinen oppiminen/harjoitukset/itsenäinen verkko-opiskelu/tentti

Learning materials

Opettajan jakamat materiaalit Tabulassa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYYDYTTÄVÄ 1 (taitotaso B1.1)
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi ja lyhyesti harjoittelustaan ja työkokemuksestaan.
- Opiskelija osaa selvittää pääsisällön työhönsä liittyvistä helppolukuisista ammattijulkaisuista.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti potilaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen (laboratorio, leikkaussali)kanssa.
- Opiskelija osaa raportoida ja kirjata lyhyesti potilaan tilasta muistiinpanojen ja tukisanojen avulla.
- Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (potilasohjeet).
OHJAUS:
- Opiskelija osaa antaa yksinkertaisia ohjeita potilaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa kysyä haastattelutilanteissa yksinkertaisia kysymyksiä, mutta vastauksen ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia (haastattelut, lomakkeet).
- Opiskelija osaa kertoa yksinkertaisesti omaisille potilaan tilaan liittyvistä asioista.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYYDYTTÄVÄ 3 (taitotaso B1.2)
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa selkeästi harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija osaa etsiä ja hyödyntää keskeisimpiä työhönsä liittyviä ammattijulkaisuja.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä melko hyvin potilaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen (laboratorio, leikkaussali)kanssa.
- Opiskelija osaa raportoida ja kirjata selkeästi ja ymmärrettävästi potilaan tilasta.
- Opiskelija osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (potilasohjeet).
OHJAUS:
- Opiskelija osaa kertoa keskeisimmät ohjeet potilaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa tarkentavia kysymyksiä ja vastata ennakoimattomiin kysymyksiin (haastattelut, lomakkeet).
- Opiskelija osaa keskustella melko hyvin omaisten kanssa potilaan tilasta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

HYVÄ 5 (taitotaso B2.2-C1)
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa sujuvasti ja monipuolisesti harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija osaa etsiä, hyödyntää ja soveltaa työhönsä liittyviä suhteellisen vaativiakin ammattijulkaisuja.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä itsenäisesti ja monipuolisesti potilaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen (laboratorio, leikkaussali)kanssa.
- Opiskelija osaa raportoida ja kirjata sujuvasti ja monipuolisesti potilaan tilasta.
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (hoitoneuvottelut, potilasohjeet).
OHJAUS:
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti potilaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa laajempia vastauksia vaativia lisäkysymyksiä ja vastata tavallisiin kysymyksiin ilman suurempia vaikeuksia (haastattelut, lomakkeet).
- Opiskelija osaa keskustella melko hyvin omaisten kanssa potilaan tilasta.

Go back to top of page