Professional Communication (4 cr)
Code: 7K00BC54-3036
General information
- Enrolment period
- 06.02.2016 - 24.04.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.04.2016 - 31.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Jussi Savolainen
- Heidi Valtatie
- Person in charge
- Jussi Savolainen
- Small groups
- ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- ryhmä 1
- ryhmä 2
- ryhmä 3
- Course
- 7K00BC54
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual
Prerequisites (course unit)
None
Exam schedules
Osa1 Vuorovaikutus ryhmätentti 25.05.2016 klo 09.30 - 11.30
Uusinnat tenttiakvaariossa, ohjeistus orientaatiossa
Osa2 Muistisairaan kohtaaminen 19.05.2016 klo 12.30 - 14.00
Uusinnat tenttiakvaariossa, ohjeistus orientaatiossa
Evaluation methods and criteria
Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
-Ryhmätenttitentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 3
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-yksilötentti. numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1
Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-hyväksytty / hylätty
Teaching methods
- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
- Oppimismuistio
- Draaman opetusmenetelmien käyttö
- Seminaarityöskentely
-Toiminnallisen ohjauksen harjoittelu
Learning materials
-ajankohtaiset artikkelit
-Tenttikirjallisuus:
Ammatillinen vuorovaikutus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen(sosiaali- ja terveysalalla) 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
Muistisairaan ihmisen kohtaaminen:
Hallikainen M, Mönkäre R, Nukari T & Forder M.(toim.)Muistisairaan kuntouttava hoito. Duodecim. Saatavana myös verkkojulkaisuna. Kirjasta luvut: 1,2,4,5,6,9,10,12.Luennoilla jaettava materiaali.
Lisämateriaali
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Student workload
Lähiopetus 40h
Itsenäinen opiskelu 60h
Further information
Vuorovaikutus osan hyväksyttyyn suoritukseen sisältyy oppimismuistion tekeminen sekä tentti. Opintojaksolla on tarkoitus toteuttaa pienryhmätyöskentelynä opiskelijoiden ohjaama toimintapäivä/ -tuokio jollekin ryhmälle. Tähän tehty varaus lukujärjestykseen 13.5.16. Lopullinen toteutumisajankohta tarkentuu vielä yhteistyötahojen kanssa neuvotteluissa.
Pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen pakollista.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
T
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
H
Ylempi kotegoria sisältyy alempaan
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
K
Ylempi kotegoria sisältyy alempaan
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät