Skip to main content

Professional Communication (4 cr)

Code: 7K00BC54-3036

General information


Enrolment period
06.02.2016 - 24.04.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.04.2016 - 31.05.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Jussi Savolainen
Heidi Valtatie
Person in charge
Jussi Savolainen
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
ryhmä 3
Course
7K00BC54

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Osa1 Vuorovaikutus ryhmätentti 25.05.2016 klo 09.30 - 11.30
Uusinnat tenttiakvaariossa, ohjeistus orientaatiossa
Osa2 Muistisairaan kohtaaminen 19.05.2016 klo 12.30 - 14.00
Uusinnat tenttiakvaariossa, ohjeistus orientaatiossa

Evaluation methods and criteria

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
-Ryhmätenttitentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 3
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-yksilötentti. numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1
Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-hyväksytty / hylätty

Teaching methods

- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
- Oppimismuistio
- Draaman opetusmenetelmien käyttö
- Seminaarityöskentely
-Toiminnallisen ohjauksen harjoittelu

Learning materials

-ajankohtaiset artikkelit
-Tenttikirjallisuus:
Ammatillinen vuorovaikutus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen(sosiaali- ja terveysalalla) 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
Muistisairaan ihmisen kohtaaminen:
Hallikainen M, Mönkäre R, Nukari T & Forder M.(toim.)Muistisairaan kuntouttava hoito. Duodecim. Saatavana myös verkkojulkaisuna. Kirjasta luvut: 1,2,4,5,6,9,10,12.Luennoilla jaettava materiaali.
Lisämateriaali
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006

Student workload

Lähiopetus 40h
Itsenäinen opiskelu 60h

Further information

Vuorovaikutus osan hyväksyttyyn suoritukseen sisältyy oppimismuistion tekeminen sekä tentti. Opintojaksolla on tarkoitus toteuttaa pienryhmätyöskentelynä opiskelijoiden ohjaama toimintapäivä/ -tuokio jollekin ryhmälle. Tähän tehty varaus lukujärjestykseen 13.5.16. Lopullinen toteutumisajankohta tarkentuu vielä yhteistyötahojen kanssa neuvotteluissa.
Pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen pakollista.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

T
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

H
Ylempi kotegoria sisältyy alempaan
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

K
Ylempi kotegoria sisältyy alempaan
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät

Go back to top of page