Skip to main content

Composing B1 (12cr)

Code: 2X00BT49-3002

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 31.07.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2015 - 13.05.2016
Implementation has ended.
Credits
12 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 5
Degree programmes
Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Paavo Korpijaakko
Person in charge
Hannu Pohjannoro
Course
2X00BT49

Objectives (course unit)

Students deepen their knowledge of various composing techniques and are able to utilize it in practise. They deepen and enlarge their knowledge of music and utilize it in composing duties. They are able to reflect on their ideas and the implementations of them. They are capable of time management and of planning their schedules in a realistic way.

Students have learning and innovation skills.

Content (course unit)

- composition exercises and compositions for various ensembles
- choral scores and aural perception exercises

Students increase their learning skills and innovation skills (creative problem solving and ideas suitable for execution, information acquisition and retrieval of it, increasing own skills, planning and reflection of own work).

Prerequisites (course unit)

Composition C2

Assessment methods and criteria

Opettaja arvioi opiskelijan edistymisen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Yksilöopetus, harjoitustehtävät, itsenäinen työskentely.

Learning materials

Sovitaan opettajan kanssa kurssin yhteydessä.

Completion alternatives

HyväHot tai muu vastaavan opettajan kanssa sovittava menettely.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu hyvin puutteellisesti opetukseen. Harjoitustehtävien suoritus on hyvin hajanaista ja puutteellista eikä vastaa tehtävänantoa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa soveltaa sävellystekniikkoja pääpiirteittäin tehtävänasettelun edellyttämällä tavalla, mutta ratkaisut ovat tavanomaisia. Sävellykset osoittavat instrumenttien tuntemuksen puutteellisuutta. Muodon käsittely on horjuvaa. Partituurien merkinnöissä on huomattavia puutteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa soveltaa sävellystekniikkoja tehtävänasettelun edellyttämällä tavalla. Sävellykset osoittavat joitakin puutteita instrumenttien tuntemuksessa sekä muodon hallinnassa. Partituuri on selkeä, mutta merkinnöissä on puutteita.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa soveltaa sävellystekniikkoja tehtävänasettelun edellyttämällä tavalla monipuolisesti ja oivaltavasti. Sävellykset osoittavat hyvää instrumenttien tuntemusta sekä muodon hallintaa. Partituureissa on kaikki tarvitavat merkinnät ja nuottikuva on viimeistelty.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Opiskelija osallistuu opetukseen ja suorittaa annetut tehtävät.

Go back to top of page