Skip to main content

Basics of Measuring and Reporting (3 cr)

Code: 5N00BC75-3024

General information


Enrolment period
02.12.2015 - 17.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 28.05.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Electrical and Automation Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Electrical Engineering
Teachers
Anne Leppänen
Marja Oksanen
Timo Mäkelä
Person in charge
Anne Leppänen
Course
5N00BC75

Objectives (course unit)

Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis
- draw up a report in accordance with standards

Content (course unit)

Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results including linear regression. Drawing up reports about the measuring tasks.

Exam schedules

Ei kokeita eikä tenttejä.

Evaluation methods and criteria

Opintojaksoon liittyy fysikaalisia mittauksia, niihin liittyviä matemaattisia menetelmiä ja raportointia.
Arviointi suoritetaan mittausten ja niistä tehtävien raporttien perusteella.
Arviointiin käytetään jaettavaa arviointilomaketta.
Lähiopetustunneilla on 100% läsnäolovelvollisuus.
Mittaukset ja raportointi tehdään työpareittain.
Mittaus 1: mittaukset on suoritettava ja raportointi tulosten käsittelyineen on suoritettava hyväksytysti
Mittaus 2: arvioidaan asteikolla 0-5 (suomen kielen opettaja)
Mittaus 3: arvioidaan asteikolla 0-5 (fysiikan opettaja)
Suomen kielen osuus: Raportin ulkoasu (perusteena TAMKin raportointiohje ja annetut muut kriteerit) ja raportin kieli (oikeakielisyys, tyyli). Läsnäolovelvoitteen täyttyminen (100 %)
Raportit on palautettava 1.6 mennessä

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus
Laboratoriotyöskentely
Kirjallinen raportointi, harjoitukset

Learning materials

Arminen, Mäkelä, Mäkinen, Puhakka, Vierinen; Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka.
TAMKin raportointiohje.
Muu materiaali on tallennettu tabulapohjalle 5N00BC75-3024 Mittaamisen ja raportoinnin perusteet

Student workload

Lähiopetusta mittaus ja raportointi n. 30 h
Itsenäistä työskentelyä n. 50 h
Yht. n. 80h

Content scheduling

vko 2 Johdanto
vko 3 Mittaus 1
vko 5 Matematiikka
vko 6 Suomen kieli
vko 8 Mittaus 2
vko 10 Matematiikka
vko 13 Palaute
vko 14 Suomen kieli
vko 16 Mittaus 3
vko 17 Matematiikka
vko 19 Suomen kieli

Completion alternatives

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Mittauksia tai hyväksyttyjä raportteja puuttuu.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Mittaukset on suoritettu ja raportit palautettu. Menetelmät ja tulokset on esitetty, mutta tekstin tuottaminen on haparoivaa.
Rakenteessa ja analyysissä voi olla on puutteita ja tulokset voivat olla osittain virheellisiä.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Mittaukset on suoritettu ja raportit tehty TAMK:n raportointiohjeen mukaisella tavalla.
Tulokset ja analyysit ovat oikeita, mutta teksti ja tulosten kommentointi suppeaa. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä ja lähteitä tekstinsä tukena.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Mittaukset on suoritettu ja raportit palautettu. Työskentely on aktiivista ja paneutunutta ja tekijä osoittaa sekä hyvää itsenäisen työskentelyn että yhteistyön taitoa. Raporteissa tulokset ja analyysit ovat oikeita. Teksti on sujuvaa, esitys läpinäkyvää ja käsittely monipuolista. Tekijä osoittaa ymmärtävänsä menetelemien rajoitukset, yhteydet ammattialaan ja osaa visioida kehitysmahdollisuuksia.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.

Go back to top of page