Skip to main content

Patient Care, Clinical Training (6cr)

Code: 7R00CQ71-3001

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 31.03.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.03.2016 - 31.05.2016
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Radiography and Radiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 34
Degree programmes
Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
Teachers
Heimo Outinen
Course
7R00CQ71

Objectives (course unit)

Students
-are able to plan, carry out, document and evaluate as a member of team in clinical practice the nursing of a patient having medical-surgical conditions
-can guide patients and evaluate the applicability of the used guidance methods in patient care
-master interaction and cooperation situations and can develop their interaction skills in the work community
-are able to reflect their own skills and continuously develop themselves and their professional skills

Content (course unit)

-patient care clinical training in the internal medicine or surgical ward
-preparation of personal learning aims, self-evaluation and feedback conversation

Prerequisites (course unit)

Patient Care and Basic Clinical Training I and II; Pharmacotherapy; First Aid

Exam schedules

Harjoittelun loppureflektiot pidetään seuraavasti:
.
viikoilla 12 - 15 harjoittelussa olevien loppureflektio pidetään maanantaina 25.4,kahdessa pienryhmässä.
.
viikoilla 18 - 21 harjoittelussa olevien loppureflektio pidetään maanantaina 30.5, yhdessä ryhmässä.
.
Loppureflektiossa on 100% läsnäolovelvollisuus!

Assessment methods and criteria

Ohjattu käytännön harjoittelu arvioidaan hyväksytty / hylätty periaatteella.
.
Harjoittelujakson hyväksyminen edellyttää hyväksyttyjen arviointikriteerien täyttymistä, sekä annettujen kirjallisten tehtävien hyväksytysti suorittamista. Edellä mainittujen lisäksi opiskelija on velvollinen huolehtimaan lääkehoitopassin ja muiden harjoittelujaksolle tarkoitettujen dokumenttien asianmukaisesta täyttämisestä ja palauttamisesta ohjaavalle opettajalle harjoittelujakson jälkeen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Käytännön hoitotyöhön harjoitteleminen autenttisessa ympäristössä, sairaaloiden vuodeosastoilla. Erilaiset oppimistehtävät, reflektiivinen arviointikeskustelu harjoittelun ohjaajan ja ohjaavan opettajan kanssa sekä harjoittelun loppureflektio koululla harjoittelun jälkeen.

Learning materials

Potilaan hoito 1 ja 2 kokonaisuuksilla esitetty materiaali ja tenttikirjallisuus sekä ryhmän Tabulassa harjoittelujaksolle osoitettu materiaali. Lisäksi harjoittelupaikoissa osoitettu materiaali.

Student workload

6op = 160h opiskelijan työtä
orientaatiotunti 1h
Harjoittelujaksolle annettujen tehtävien tekemiseen 4h
loppureflektio koululla 2h
Työskentely harjoittelupaikassa 153h

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyn osaamistason arviointikriteerit:
.
Opiskelija:
- Tiedostaa hoitosuhteen merkityksen hyvän hoidon osatekijänä.
- Keskustelee ja viestii ammatillisesti potilaiden kanssa ja työryhmässä.
- Noudattaa vaitiolovelvollisuuttaan ja kantaa vastuun tekemästään hoitotyöstä.
- Kohtaa jokaisen potilaan arvokkaana ihmisenä ja pyrkii toteuttamaan hoitotyön periaatteita auttamisessaan.
- Osaa hankkia ja arvioida kriittisesti tietoa, joskin tarvitsee tukea oman toiminnan perustelussa.
- Pystyy hahmottamaan oman potilaansa hoitotyön prosessin, tarvitsee tukea dokumentoinnissa ja raportoinnissa.
- Osaa ohjattuna arvioida potilaan avun tarvetta
- Hahmottaa potilaan omia voimavaroja ja osaa vastata potilaan perustarpeisiin ja reagoida niissä tapahtuviin muutoksiin. Halliten hoitotyön perusauttamismenetelmät.
- Osaa ohjattuna tarkkailla potilaan peruselintoimintoja ja niissä tapahtuvia muutoksia.
- Toimii aseptisesti ja ergonomisesti.
- Osaa ohjattuna toteuttaa lääkehoitoa virheettömästi.
- Osaa ohjattuna seurata lääkehoidon vaikuttavuutta.
- Tunnistaa oman osaamisensa rajat.
- Hahmottaa sairaanhoitajan toimenkuvaa työyhteisössä.
- Osaa laatia henkilökohtaiset oppimistavoitteensa realistisesti.
- Omaa myönteisen asenteen oman osaamisensa kehittämiseen ja tunnistaa omat kehittymishaasteensa.
.
Hylätyn tason arviointikriteerit:
.
Opiskelija:
- Ei ymmärrä hoitosuhteen merkitystä hyvän hoidon osatekijänä.
- Ei pysty viestimään ammatillisesti tai rikkoo vaitiolovelvollisuuden.
- Kohtelee potilaita epäammatillisesti eikä huomioi yksilöllisiä hoitotarpeita.
- Ei toimi vastuullisesti hoitotyössä.
- Ei kykene perustelemaan toimintaansa.
- Ei kykene raportoimaan ja kirjaamaan asiallisesti, potilasturvallisuus vaarantuu.
- Ei hahmota hoitotyön prosessia potilaan hoitotyön perustaksi.
- Ei osaa tarkkailla potilaan peruselintoimintoja eikä tunnista potilaan tilassa tapahtuvia muutoksia vaarantaen potilaan turvallisuuden.
- Ei hallitse hoitotyön perusauttamismenetelmiä eikä kykene suunnitelmalliseen toimintaan.
- Ei toimi aseptisesti.
- tekee toistuvasti virheitä lääkehoidossa vaarantaen potilasturvallisuuden
- Ei hahmota sairaanhoitajan toimenkuvaa osastolla
- Ei pysty arvioimaan oppimistaan realistisesti
- Ei pysty vastaanottamaan palautetta eikä tunnistamaan kehityshaasteitaan

Go back to top of page