Skip to main content

Research Methods (5 cr)

Code: 7H00CO07-3003

General information


Enrolment period
11.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2016 - 31.03.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Health Promotion
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
23 - 27
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Hannele Laaksonen
Tarja Aaltonen
Course
7H00CO07

Objectives (course unit)

Students
• Manage the proceedings of a research process
• Have the knowledge of different research methods and are able to apply the chosen method in their theses

Content (course unit)

• The research process
• Qualitative research
• Quantitative research
• Action research
• The reliability and ethical issues of research

Exam schedules

Kirjallisen tutkimusanalyysiraportin palautus X.X.2016

Evaluation methods and criteria

Kirjallinen tutkimusraportin analyysitehtävä

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, verkko-opinnot, itsenäinen työskentely, harjoitustehtävät

Learning materials

Hirsjärvi ym. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
Heikkilä, T. 2008. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Heikkinen, H.L.T, Rovio, E. & Syrjälä L. (toim.)2007. Toiminnasta tietoon. Toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Helsinki:Kansanvalistusseura.
Ajankohtaiset artikkelit ja muu kirjallisuus

Student workload

Lähiopetus 20h. Itsenäinen opiskelu 115 h.

Further information

Läsnäolo lähiopetuspäivissä pakollinen
Laadullisen tutkimuksen ja toimintatutkimuksen opinnoissa hyödynnettään verkko-opintojaksoa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa tutkimusprosessin eri vaiheita ja osaa eri tutkimusmenetelmien perusteet.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa soveltaa ja arvioida tutkimusprosessin eri vaiheita.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa laaja-alaisesti ja kriittisesti analysoida tutkimusprosessin eri vaiheita ja tutkimusmenetelmiä.

Go back to top of page