Research Methods (5 cr)
Code: 7H00CO07-3003
General information
- Enrolment period
- 11.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2016 - 31.03.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Health Promotion
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 23 - 27
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Hannele Laaksonen
- Tarja Aaltonen
- Course
- 7H00CO07
Objectives (course unit)
Students
• Manage the proceedings of a research process
• Have the knowledge of different research methods and are able to apply the chosen method in their theses
Content (course unit)
• The research process
• Qualitative research
• Quantitative research
• Action research
• The reliability and ethical issues of research
Exam schedules
Kirjallisen tutkimusanalyysiraportin palautus X.X.2016
Evaluation methods and criteria
Kirjallinen tutkimusraportin analyysitehtävä
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, verkko-opinnot, itsenäinen työskentely, harjoitustehtävät
Learning materials
Hirsjärvi ym. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
Heikkilä, T. 2008. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Heikkinen, H.L.T, Rovio, E. & Syrjälä L. (toim.)2007. Toiminnasta tietoon. Toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Helsinki:Kansanvalistusseura.
Ajankohtaiset artikkelit ja muu kirjallisuus
Student workload
Lähiopetus 20h. Itsenäinen opiskelu 115 h.
Further information
Läsnäolo lähiopetuspäivissä pakollinen
Laadullisen tutkimuksen ja toimintatutkimuksen opinnoissa hyödynnettään verkko-opintojaksoa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa tutkimusprosessin eri vaiheita ja osaa eri tutkimusmenetelmien perusteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa soveltaa ja arvioida tutkimusprosessin eri vaiheita.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa laaja-alaisesti ja kriittisesti analysoida tutkimusprosessin eri vaiheita ja tutkimusmenetelmiä.