New Solutions (15 cr)
Code: 8T00BB26-3001
General information
- Enrolment period
- 01.08.2015 - 09.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2015 - 09.03.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 15 cr
- Local portion
- 13 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Teachers
- Arja Luiro
- Leila Kakko
- Pirkko Timonen
- Jaana Sahlsten
- Riitta Brännare
- Tuija Heikkilä
- Person in charge
- Arja Luiro
- Course
- 8T00BB26
Objectives (course unit)
Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business
Content (course unit)
WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?
Exam schedules
Kirjallisuuspaketin tenttiohjeistus Tabulassa
Evaluation methods and criteria
Tutkimustyön perusteiden arviontimenetelmät löytyvät Tabulasta
Kirjallisuus:
hyväksytty tenttisuoritus
Kehittäminen:
Ammatillinen osallistuminen (luennot, lähiopetus, itse- ja vertaisarviointi) 20 %
Kehittämistehtävä (tiimi) 40 %
Projekti (tiimi) 40 %
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot
-harjoitukset
-tutkimustyö
-tiimityö
-projektityö
Learning materials
Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Tabulassa)
Kehittämistehtäväkohtaiset lähdemateriaalit
Student workload
Tutkimustyön perusteet 3 op, yhteensä 81 h
Lähiopetus 1 op
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 1 op,
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 1 op
Kirjapaketti 5 op, yhteensä 135 h
Kehittäminen 7 op, yhteensä 189 h
Lähiopetus
Kehittämistehtävä
Projekti
Content scheduling
Tiistai 12.1.2016 11–15 Opintojakson aloitus, kirjallisuuspaketti ja kehittäminen, tiimit, tehtävät
Keskiviikko 13.1.2016 11–15 Luento: Projektijohtaminen ja projektityöskentely, tiimiohjaus Arja
Perjantai 15.1.2016 8-11 Luento: Ennakointimenetelmät, trendit, megatrendit ja heikot signaalit Pirkko
11-15 Projektityöskentelyä
Tiistai 19.1.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja
14–16.30 Luento: Tapaustutkimus Leila
Keskiviikko 20.1.2016 8-15 Ohjattua tiimityöskentelyä 8-11 Pirkko, 11–15 Leila
Perjantai 22.1.2016 8-11 Luento: Skenaariot ja delfoi-menetelmä Pirkko
11-15 Projektityöskentelyä
Tiistai 26.1.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja
Keskiviikko 27.1.2016 8-15 Tiimityöskentelyä, ohjausta 8-11 Pirkko
Perjantai 29.1.2016 8-11 Projektityöskentelyä
11-15 Luento: toimintatutkimus Leila
Tiistai 2.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Keskiviikko 3.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Perjantai 5.2.2016 8-11 Projektityöskentelyä
12-15 Luento: Havainnointi Leila
Tiistai 9.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja (budjetti, laskenta, markk.)
Keskiviikko 10.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja (budjetti, laskenta, markk.)
Perjantai 12.2.2016 8-11 Tiimityöskentelyä Leila
Tiistai 16.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä, 11- Arja
Keskiviikko 17.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Perjantai 19.2.2016 8-15 Projektityöskentelyä
Tiistai 23.2.2016 11–15 Projektien esittelyt, Leila ja Arja
Keskiviikko 24.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Perjantai 26.2.2016 8-13 Tiimityöskentelyä Arja
Viikko 10 Teemaviikko CS
Ma 7.3.-11.3.2016 Teemaprojekti
Viikko 11 Kansainvälinen teemaviikko CS
Ma 14.3.-Pe 18.3.2016 Workshop keskiviikkona
Illallinen torstaina
Perjantai 22.3.2016 8-12 Projektien purut, arvioinnit
Practical training and working life cooperation
Työelämään suuntautuva kehittämistehtävä ja erilaiset projektit
International connections
Kansainvälinen viikko (14.-18.3.2016)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suorituksia puuttuu. Tentti suorittamatta tai hylätty. Käytetty puutteellisesti kehittämistyön menetelmää. Työtä ei ole esitelty eikä raportoitu ohjeiden mukaan. Projektiin ei ole osallistuttu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty tenttisuoritus. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti tutkimusta ja – artikkeleita. Projektista voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Projekti esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty tenttisuoritus. Kehittämistyö onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Projektista voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Projekti on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty tenttisuoritus. Kehittämistyö onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Hyödynnetty monipuolisesti tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Projektista voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Projekti on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan.