Skip to main content

New Solutions (15 cr)

Code: 8T00BB26-3001

General information


Enrolment period
01.08.2015 - 09.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2015 - 09.03.2016
Implementation has ended.
Credits
15 cr
Local portion
13 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Teachers
Arja Luiro
Leila Kakko
Pirkko Timonen
Jaana Sahlsten
Riitta Brännare
Tuija Heikkilä
Person in charge
Arja Luiro
Course
8T00BB26

Objectives (course unit)

Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business

Content (course unit)

WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?

Exam schedules

Kirjallisuuspaketin tenttiohjeistus Tabulassa

Evaluation methods and criteria

Tutkimustyön perusteiden arviontimenetelmät löytyvät Tabulasta
Kirjallisuus:
hyväksytty tenttisuoritus
Kehittäminen:
Ammatillinen osallistuminen (luennot, lähiopetus, itse- ja vertaisarviointi) 20 %
Kehittämistehtävä (tiimi) 40 %
Projekti (tiimi) 40 %

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot
-harjoitukset
-tutkimustyö
-tiimityö
-projektityö

Learning materials

Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Tabulassa)
Kehittämistehtäväkohtaiset lähdemateriaalit

Student workload

Tutkimustyön perusteet 3 op, yhteensä 81 h
Lähiopetus 1 op
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 1 op,
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 1 op
Kirjapaketti 5 op, yhteensä 135 h
Kehittäminen 7 op, yhteensä 189 h
Lähiopetus
Kehittämistehtävä
Projekti

Content scheduling

Tiistai 12.1.2016 11–15 Opintojakson aloitus, kirjallisuuspaketti ja kehittäminen, tiimit, tehtävät
Keskiviikko 13.1.2016 11–15 Luento: Projektijohtaminen ja projektityöskentely, tiimiohjaus Arja
Perjantai 15.1.2016 8-11 Luento: Ennakointimenetelmät, trendit, megatrendit ja heikot signaalit Pirkko
11-15 Projektityöskentelyä
Tiistai 19.1.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja
14–16.30 Luento: Tapaustutkimus Leila
Keskiviikko 20.1.2016 8-15 Ohjattua tiimityöskentelyä 8-11 Pirkko, 11–15 Leila
Perjantai 22.1.2016 8-11 Luento: Skenaariot ja delfoi-menetelmä Pirkko
11-15 Projektityöskentelyä
Tiistai 26.1.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja
Keskiviikko 27.1.2016 8-15 Tiimityöskentelyä, ohjausta 8-11 Pirkko
Perjantai 29.1.2016 8-11 Projektityöskentelyä
11-15 Luento: toimintatutkimus Leila
Tiistai 2.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Keskiviikko 3.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Perjantai 5.2.2016 8-11 Projektityöskentelyä
12-15 Luento: Havainnointi Leila
Tiistai 9.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja (budjetti, laskenta, markk.)
Keskiviikko 10.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Arja (budjetti, laskenta, markk.)
Perjantai 12.2.2016 8-11 Tiimityöskentelyä Leila
Tiistai 16.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä, 11- Arja
Keskiviikko 17.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Perjantai 19.2.2016 8-15 Projektityöskentelyä
Tiistai 23.2.2016 11–15 Projektien esittelyt, Leila ja Arja
Keskiviikko 24.2.2016 8-15 Tiimityöskentelyä Leila
Perjantai 26.2.2016 8-13 Tiimityöskentelyä Arja
Viikko 10 Teemaviikko CS
Ma 7.3.-11.3.2016 Teemaprojekti
Viikko 11 Kansainvälinen teemaviikko CS
Ma 14.3.-Pe 18.3.2016 Workshop keskiviikkona
Illallinen torstaina
Perjantai 22.3.2016 8-12 Projektien purut, arvioinnit

Practical training and working life cooperation

Työelämään suuntautuva kehittämistehtävä ja erilaiset projektit

International connections

Kansainvälinen viikko (14.-18.3.2016)

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suorituksia puuttuu. Tentti suorittamatta tai hylätty. Käytetty puutteellisesti kehittämistyön menetelmää. Työtä ei ole esitelty eikä raportoitu ohjeiden mukaan. Projektiin ei ole osallistuttu.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty tenttisuoritus. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti tutkimusta ja – artikkeleita. Projektista voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Projekti esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty tenttisuoritus. Kehittämistyö onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Projektista voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Projekti on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty tenttisuoritus. Kehittämistyö onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Hyödynnetty monipuolisesti tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Projektista voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Projekti on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan.

Go back to top of page