Piano as a Tool of Music Pedagogy (4 cr)
Code: 2X00CF81-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.07.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2015 - 13.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Opiskelijalla on sellaiset säestyssoittimen soittamisen ja vapaan säestyksen perusvalmiudet, että hän pystyy toimimaan musiikkipedagogin työhön sisältyvissä säestystehtävissä. Kitaraa ja harmonikkaa pääinstrumenttinaan soittavilla on mahdollisuus opiskella opintojakso omalla pääinstrumentillaan. Muuta soitinta tai laulua pääinstrumenttina opiskelevilla tässä opintojaksossa instrumenttina on piano.
Content (course unit)
- säestyssoittimen soittamisen perustekniikka
- tutustuminen klassisen musiikin soittamiseen
- tutustuminen nuoteista säestämiseen
- vapautuminen nuottikuvaan sidotusta soittamisesta
- säestäminen reaalisointumerkeistä
- yksinkertaisen melodian soinnuttaminen
Exam schedules
Sovitaan erikseen.
Evaluation methods and criteria
Ohjaavan opettajan arviointi edistymisestä asteikolla 0-5.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kontaktiopetus, henkilökohtainen harjoittelu.
Learning materials
Valitaan opiskelijalähtöisesti TAMKin musiikin koulutusohjelman ohjelmistovaatimusten mukaisesti.
Student workload
Kontaktiopetus, henkilökohtainen harjoittelu.
Content scheduling
Jakautuu koko lukuvuodelle.
Completion alternatives
AHOT
Further information
Opintojakso voidaan toteuttaa tarvittaessa vieraalla kielellä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole saavuttanut instrumentin hallintaan vaadittavia perustaitoja. Koskettimiston hahmotuksen ja pianonsoiton tekniikan perusteiden puutteet eivät mahdollista musiikin kunnollista tuottamista soittimella.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija omaa soittimen hallintaan tarvittavia perustaitoja ja pystyy kehittämään niitä. Koskettimiston hahmottaminen on alullaan ja hänellä on ymmärrystä musiikin toteutuksesta pianon avulla.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on edistynyt soittotekniikassa ja musiikin eri tyylien luontevassa toteutuksessa, pystyy soveltamaan vapaan säestyksen taitoja käytännössä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet elinikäiseen oppimiseen ja pianonsoiton taidon kehittämiseen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan edistyminen on huomattavaa, hän omaa tasoonsa nähden luontevan ja virheettömän soittotekniikan, pystyy toteuttamaan eri tyylien vaatimia karaktäärejä moitteettomasti ja omaa kiitettävät taidot elinikäiseen oppimiseen ja taidon kehittämiseen instrumentin parissa.