Arrangement and Basics of Instrumentation (3 cr)
Code: 2X00CF52-3002
General information
- Enrolment period
- 27.07.2015 - 28.08.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2015 - 16.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Students have an understanding of the characteristics of different instruments and voices and the practises for writing music to them. They are familiar with arrangement principles and practises and are capable of applying them into music writing.
Content (course unit)
- practises for commonly used instruments and for writing music to them
- arrangement rehearsals for ensembles and choirs
- literature according to the teacher´s wishes
Exam schedules
Tehtävät palautetaan arvioitaviksi viimeisellä opetuskerralla.
Evaluation methods and criteria
Opettaja arvioi valikoiman harjoitustehtäviä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ryhmäopetus, harjoitustehtävät.
Learning materials
Ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Completion alternatives
AHOT tai muu vastaavan opettajan kanssa sovittava menettely.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan tietämys soittimien ominaisuuksista ja käyttötavoista on erittäin puutteellista ja hajanaista. Opiskelijan partituurinlukutaito on heikko. Harjoitustehtävät ovat hyvin puutteellisesti tehtyjä tai opiskelijan suoritus ei vastaa annettuja tehtäviä
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntemus soitinten ominaisuuksista ja tyypillisisitä käyttötavoista on vaatimatonta. Opiskelija osaa pääpiirteittäin lukea orkesteripartituuria.
Harjoitustehtävät noudattavat yksioikoisesti perusratkaisuja eivätkä kaikilta osin ota huomioon soitinten ominaisuuksia. Esitysmerkinnät ovat puutteellisia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee yleisesti käytössä olevien soitinten ominaisuuksia ja tyypillisiä käyttötapoja. Opiskelija osaa lukea orkesteripartituuria ja tuntee niissä yleisimmin esiintyviä lyhenteitä ja merkintöjä.
Harjoitustehtävät osoittavat erilaisten soitinnus- ja sovitusratkaisujen tuntemusta. Esitysmerkinnöissä ei ole merkittäviä puutteita ja nuottikuva on selkeä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee yleisesti käytössä olevien soitinten ominaisuudet ja tyypilliset käyttötavat. Opiskelija osaa sujuvasti lukea orkesteripartituuria ja tuntee niissä esiintyvät lyhenteet ja merkinnät.
Harjoitustehtävät osoittavat erilaisten soitinnus- ja sovitusratkaisujen monipuolista hallintaa. Esitysmerkinnät ovat asianmukaiset ja nuottikuva on viimeistelty.