Communication skills (2 cr)
Code: 3H-402-3004
General information
- Enrolment period
- 10.06.2016 - 22.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2016 - 23.10.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Mirja Kinnunen
- Course
- 3H-402
Objectives (course unit)
Opintojaksolla harjaannutaan toimimaan viestijänä yhteisöjen erilaisissa viestintätilanteissa.
Opiskelija
- osaa toimia työelämän erilaisissa tilanteissa tarkoituksenmukaisesti ja hyvää ilmapiiriä edistävästi
- osaa kirjoittaa informatiivisia, asiatyylisiä tekstejä ja laatia määrämuotoisia asiakirjoja
- on perehtynyt vuorovaikutustilanteiden dynamiikkaan
- osoittaa perehtyneisyyttä sisäiseen viestintään ja osaa ottaa huomioon sen merkityksen omassa työssään.
Content (course unit)
Mitä yhteisöviestinnällä tarkoitetaan?
Mitkä ovat yhteisöviestinnän keskeiset periaatteet?
Mitkä ovat yhteisöviestinnän tärkeimmät tavoitteet?
Millaisia taitoja työelämässä tarvitaan viestinnän onnistumiseksi?
Prerequisites (course unit)
1. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen lähi- ja verkko-opetukseen.
Hyväksytysti suoritetut tehtävät.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, tuntikeskustelut, suulliset ja kirjalliset harjoitukset.
Learning materials
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Tabulassa lista kirjallisuudesta ja linkeistä, tehtävien tekoa helpottamaan.
Muuta materiaalia mahdollisuus käyttää (ajankohtaista ja tähän aikaan sopivaa)
Student workload
Laskennallinen 2 x 27 h = 54 h
Content scheduling
Ilmoitetaan Tabulassa ja ensimmäisellä opetuskerralla.
Completion alternatives
Samansisältöinen ja -laajuinen kurssi
Further information
Lähikertoja on kahdeksan. Mahdolliset muutokset ilmoitetaan Tabulassa.
30.08.2016 14.00 - 17.00 B6-25
06.09.2016 14.00 - 17.00 B6-25
13.09.2016 14.00 - 17.00 B6-25
20.09.2016 14.00 - 17.00 B6-25
27.09.2016 14.00 - 17.00 B6-25
04.10.2016 14.00 - 17.00 B6-25
11.10.2016 14.00 - 17.00 C2-09
25.10.2016 14.00 - 17.00 C2-10
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole palauttanut tehtäviään aikataulun mukaisesti. Teksteissä on ymmärrettävyyttä häiritseviä puutteita. Viesteissä ei huomioida tilannetta eikä vastaanottajaa. Asettelu ei vastaa ohjeita. Lähdeviitteet puuttuvat kokonaan, tai niiden merkitsemisessä on huomattavia puutteita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii keskeiset asiat alansa eri viestintätilanteissa ymmärrettävästi ja osaa hyödyntää viestintävälineitä. Hän pystyy nimeämään argumenttikeinoja. Hän tunnistaa haasteita monikulttuurisessa työyhteisössä ja kykenee jollakin tasolla välittämään tietoa asioista vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija osaa viestiä ryhmän jäsenenä työyhteisössä annettujen ohjeiden ja toimintatapojen mukaisesti. Hän osaa ottaa muut viestintätilanteen osapuolet huomioon viestinnässään. Hän osoittaa työssään kykyä kriittiseen tiedonhankintaan ja -käsittelyyn sekä itsenäiseen ajatteluun eikä plagioi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija toimii työyhteisössään vastuullisesti ja osaa edistää omalla toiminnallaan myönteistä ilmapiiriä. Hän tiedostaa myös monikulttuurisuuden liike-elämän viestintätilanteissa. Hän noudattaa työyhteisössä tehtyjä sopimuksia ja viestinnän eettisiä periaatteita. Hän tekee joustavasti yhteistyötä kulttuuritaustaltaan erilaisten ihmisten kanssa. Hän noudattaa tutkimus- ja työraporteissa objektiivisuuden periaatteita ja osaa arvioida tietolähteiden luotettavuutta ja soveltuvuutta.
Opiskelija osaa ottaa kulttuuriset piirteet huomioon vuorovaikutuksessa viestien tavalla, joka pyrkii tavoittamaan oikeiden merkitysten välittymistä. Hän hankkii oman alansa tietoa monipuolisesti ja käyttää sitä kriittisesti. Hän käyttää viesteissään tilanteisiin sopivaa kieltä, tyyliä ja rakenteita. Hän työstää tavoitteellisen kirjallisen, suullisen ja visuaalisen esityksen kohdeyleisölle. Hän hyödyntää tehtävässä tekstilajitietoutta kielenkäyttösuositusten mukaisesti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija käyttää viestintätapoja luovasti ja hyödyntää viestintäkanavia ja -välineitä tarkoituksenmukaisesti yhteisöjen vuorovaikutustilanteissa ja ottaa huomioon monikulttuurisuuteen liittyvät erityisvaatimukset. Hän osaa käyttää tilanteeseen soveltuvia viestintätapoja ja ottaa huomioon kulttuuriset piirteet vuorovaikutuksessa viestien tavalla, joka tukee oikeiden merkitysten välittymistä. Hän tunnistaa yhteisöjen vuorovaikutustilanteiden ominaispiirteet ja toimii niiden mukaisesti.
Opiskelija hankkii tietoa itsenäisesti ja asiantuntevasti tuottaakseen uutta tietoa tai uusia näkökulmia. Hän käyttää kieltä luovasti sekä alansa käytänteiden, että kielenkäyttösuositusten mukaisesti teksti-, puhe- ja vuorovaikutustilanteissa. Hän osa luoda rohkaisevan, luottamusta herättävän, kannustavan ja vuorovaikutteisen ilmapiirin työyhteisössään. Hän havainnoi ja tunnistaa kulttuurienvälisiä yhtäläisyyksiä ja osaa hyödyntää niitä viestinnässään. Hän yhdistää asiantuntevasti omaa ajatteluaan erilaisista tiedonlähteistä hankkimaansa laadukkaaseen tietoon, arvioi tiedon luotettavuutta ja soveltuvuutta sekä ilmaisee lähteet alan ja tilanteen mukaisesti.