Skip to main content

Business Law and Contracts (5 cr)

Code: 3H-315-3012

General information


Enrolment period
10.06.2016 - 24.10.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 23.10.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Jarmo Koivuniemi
Marjo Hirvonen
Course
3H-315

Objectives (course unit)

The course covers marketing and competition law regulations as well as the main issues of making and evaluating contracts.

After completing the course students will be able to
- identify the key rules and sources of law in marketing law
- evaluate whether marketing activities are legal and in accordance with good business practice
- identify the main regulation principles of sound and effective economic competition
- identify the most important basic questions relating to contract drafting

Content (course unit)

What rules and provisions do companies need to take into account in the different phases of marketing?
What is the meaning of regulation of consumer protection and unfair business practices as well as rules concerning intellectual property rights and data protection in connection with marketing?
What are prohibited restraints of competition and how they have to be considered in business?
What are public procurements?
What are the key questions to be taken into account in drafting contracts?
How are contracts to be interpreted?

Prerequisites (course unit)

1. year studies or similar skills and knowledge.

Exam schedules

Tenttien ajankohdat ilmoitetaan ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Evaluation methods and criteria

Harjoitukset, esitys ja tentti/verkkotentti

Teaching methods

Lähiopetus, ryhmätyöt, opetuskeskustelut, itsenäinen verkko-opiskelu, tentti

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Student workload

Lähiopetusta 42 h, harjoituksia ja itsenäistä työskentelyä. Kuormitus noin 135 tuntia.

Content scheduling

Markkinointioikeus (12 h), kilpailuoikeus (9 h), immateriaalioikeus (9 h), sopimusoikeus (15 h)

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin keskeisimpiä käsitteitä ja malleja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa on vielä joillakin aihealueilla kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään kohtalaisen perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelussa ja työelämän tilanteissa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy ja tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelussa ja työelämän tilanteissa.

Go back to top of page