Communication in Multicultural Business Life (5 cr)
Code: 3H-316-3011
General information
- Enrolment period
- 10.06.2016 - 13.10.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2016 - 14.10.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Riitta Raimovaara
- Mirja Kinnunen
- Course
- 3H-316
Objectives (course unit)
During the course students learn to communicate in multicultural environment. Students can choose either Expertise in English for BBA Studies (3 cr) or Swedish for Working Life (3 cr). Students deepen their oral language skills in diverse working life situations and learn about working life customs.
Organisational Communication
After completing the course students will be able to
- act in different business life situations appropriately and in a way that promotes good working atmosphere
- write informative texts in a formal style and produce documents in a specified form
- show expertise in interaction dynamics
- consider multicultural aspects
- show expertise in organisational communication and pay attention to it in their own work
Swedish for Working Life
After completing the course students will be able
- to operate in general oral communication situations (negotiations, phone, presentation, small talk situations)
- to communicate interactively by taking account of the situation and other people
- to be familiar with the organisational culture and manners of the target language
Content (course unit)
What is meant by organisational communication?
What are the main principles of organisational communication?
What are the most important objectives of organisational communication?
What skills are necessary in order to communicate successfully in multicultural environment?
How do students communicate orally in general communication situations at work?
How do the organisational culture and manners affect oral communication?
Why do we need specialised terminology in certain situations?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Viestinnästä ei tenttiä, arviointi perustuu jatkuvaan näyttöön ja tehtäviin.
Englanti: A) Haastattelu-tehtävään pohjautuvan englanninkielisen raportin (yksilötehtävä) palautus on 6.10. mennessä tabulaan, B) Raportin suullinen esittely (parityö) on sovitusti joko 11.10. tai 13.10.
Evaluation methods and criteria
Yhteisöviestintä: Arvosana määräytyy tehtäväsuoritusten ja tuntiaktiivisuuden perusteella.
Englanti: A) Haastattelu-tehtävään pohjautuva englanninkielinen kulttuuri-raportti arvioidaan asteikolla 0-5, B) Raportin englanninkielinen esittely arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty (hyväksytyn kriteerit määritelty)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot ja tuntikeskustelut, ryhmätyö, kirjallinen tehtävä, kulttuuritehtävät.
Learning materials
Kerrottu Tabulassa (yhteisöviestinnän ja englannin kurssilla oma Tabulansa)
Student workload
1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä, lähiopetukseen osallistuminen sisältyy tähän
Content scheduling
Tabulassa
Completion alternatives
Vastaavansisältöinen ja -laajuinen kurssi
International connections
Ulkomaalaiset vaihto- ja tutkinto-opiskelijat, partneriyliopistot, Suomessa tai ulkomailla liike-elämässä toimivat/toimineet ulkomaalaiset
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole palauttanut tehtäviään aikataulun mukaisesti. Teksteissä on ymmärrettävyyttä häiritseviä puutteita. Viesteissä ei huomioida tilannetta eikä vastaanottajaa. Asettelu ei vastaa ohjeita. Lähdeviitteet puuttuvat kokonaan, tai niiden merkitsemisessä on huomattavia puutteita.
Englanti: Opiskelija ei ole hallinnut haastattelu-projektin aikataulua eikä ole palauttanut englanninkielistä raporttia ja/tai esittänyt raporttia aikataulun mukaisesti. Kirjallinen raportti ja/tai raportin esittely ei ole annettujen kriteerien mukainen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii keskeiset asiat alansa eri viestintätilanteissa ymmärrettävästi ja osaa hyödyntää viestintävälineitä. Hän pystyy nimeämään argumenttikeinoja. Hän tunnistaa haasteita monikulttuurisessa työyhteisössä ja kykenee jollakin tasolla välittämään tietoa asioista vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija osaa viestiä ryhmän jäsenenä työyhteisössä annettujen ohjeiden ja toimintatapojen mukaisesti. Hän osaa ottaa muut viestintätilanteen osapuolet huomioon viestinnässään. Hän osoittaa työssään kykyä kriittiseen tiedonhankintaan ja -käsittelyyn sekä itsenäiseen ajatteluun eikä plagioi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija toimii työyhteisössään vastuullisesti ja osaa edistää omalla toiminnallaan myönteistä ilmapiiriä. Hän tiedostaa myös monikulttuurisuuden liike-elämän viestintätilanteissa. Hän noudattaa työyhteisössä tehtyjä sopimuksia ja viestinnän eettisiä periaatteita. Hän tekee joustavasti yhteistyötä kulttuuritaustaltaan erilaisten ihmisten kanssa. Hän noudattaa tutkimus- ja työraporteissa objektiivisuuden periaatteita ja osaa arvioida tietolähteiden luotettavuutta ja soveltuvuutta.
Opiskelija osaa ottaa kulttuuriset piirteet huomioon vuorovaikutuksessa viestien tavalla, joka pyrkii tavoittamaan oikeiden merkitysten välittymistä. Hän hankkii oman alansa tietoa monipuolisesti ja käyttää sitä kriittisesti. Hän käyttää viesteissään tilanteisiin sopivaa kieltä, tyyliä ja rakenteita. Hän työstää tavoitteellisen kirjallisen, suullisen ja visuaalisen esityksen kohdeyleisölle. Hän hyödyntää tehtävässä tekstilajitietoutta kielenkäyttösuositusten mukaisesti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija käyttää viestintätapoja luovasti ja hyödyntää viestintäkanavia ja -välineitä tarkoituksenmukaisesti yhteisöjen vuorovaikutustilanteissa ja ottaa huomioon monikulttuurisuuteen liittyvät erityisvaatimukset. Hän osaa käyttää tilanteeseen soveltuvia viestintätapoja ja ottaa huomioon kulttuuriset piirteet vuorovaikutuksessa viestien tavalla, joka tukee oikeiden merkitysten välittymistä. Hän tunnistaa yhteisöjen vuorovaikutustilanteiden ominaispiirteet ja toimii niiden mukaisesti.
Opiskelija hankkii tietoa itsenäisesti ja asiantuntevasti tuottaakseen uutta tietoa tai uusia näkökulmia. Hän käyttää kieltä luovasti sekä alansa käytänteiden, että kielenkäyttösuositusten mukaisesti teksti-, puhe- ja vuorovaikutustilanteissa. Hän osa luoda rohkaisevan, luottamusta herättävän, kannustavan ja vuorovaikutteisen ilmapiirin työyhteisössään. Hän havainnoi ja tunnistaa kulttuurienvälisiä yhtäläisyyksiä ja osaa hyödyntää niitä viestinnässään. Hän yhdistää asiantuntevasti omaa ajatteluaan erilaisista tiedonlähteistä hankkimaansa laadukkaaseen tietoon, arvioi tiedon luotettavuutta ja soveltuvuutta sekä ilmaisee lähteet alan ja tilanteen mukaisesti.