Business Law and Contracts (5 cr)
Code: 3H-315-3011
General information
- Enrolment period
- 10.06.2016 - 22.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Jarmo Koivuniemi
- Hannu Heikkilä
- Course
- 3H-315
Objectives (course unit)
The course covers marketing and competition law regulations as well as the main issues of making and evaluating contracts.
After completing the course students will be able to
- identify the key rules and sources of law in marketing law
- evaluate whether marketing activities are legal and in accordance with good business practice
- identify the main regulation principles of sound and effective economic competition
- identify the most important basic questions relating to contract drafting
Content (course unit)
What rules and provisions do companies need to take into account in the different phases of marketing?
What is the meaning of regulation of consumer protection and unfair business practices as well as rules concerning intellectual property rights and data protection in connection with marketing?
What are prohibited restraints of competition and how they have to be considered in business?
What are public procurements?
What are the key questions to be taken into account in drafting contracts?
How are contracts to be interpreted?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
sopimusoikeuden tentti 01.12.-16 ja sop.oik:n uusintatenttipvm:t ilmoitetaan myöhemmin erikseen; muilta osin ilmoitetaan myöhemmin
Evaluation methods and criteria
ensisijaisesti tentti, mutta mahdollisesti (ja myöh. ilmoitetuin "painoarvoin") myös harjoitukset ja tehtävät
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot, harjoitukset ja tehtävät sekä itsenäinen opiskelu
Learning materials
ilmoitetaan opintojakson / opintojakson osan alkaessa
Student workload
kontaktiopiskelua sopimusoikeuden osalta 12 h ja itsen. opiskelua 42 h; muilta osin ilmoitetaan myöhemmin
Further information
opintojakson sisällöstä: sopimusoikeutta 2 op:ttä (leht. Heikkilä) ja markkinointi-, kilpailu- ja immateriaalioikeutta 3 op:ttä (leht. Koivuniemi)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävä (1-2) tasoa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä, tulkita ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja normistoa. Opiskelija ymmärtää opintojakson aihepiiriin liittyvän asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin. Opiskelija osaa määritellä ja tulkita hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja normistoa. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa käytännössä. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen oikeudellisella alalla ja osaa myös analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja keskeisen normiston. Opiskelija osaa analysoida ja tulkita perustellusti sekä esittää myös käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa käytännössä. Opiskelija osaa analysoida oikeudellisen alan asiantuntijuutta ja myös omaa asiantuntijaksi kehittymistään ko. opintojakson aihepiirin sisältöalueella.