Skip to main content

Swedish Language, Spoken (2 cr)

Code: 5N00CL88-3015

General information


Enrolment period
20.05.2015 - 30.10.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.10.2015 - 13.12.2015
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bioproduct Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct and Process Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Joni Sallila
Reijo Mäkelä
Person in charge
Ulla Häggblom
Course
5N00CL88

Objectives (course unit)

No description in English. The course is for native Finnish speakers only.

Content (course unit)

No description in English. The course is for native Finnish speakers only.

Prerequisites (course unit)

Lukion ruotsin oppimäärä: keskipitkässä ruotsissa yo-arvosana magna, B1-tason kielitaito tai opintojakso: ”Grundkurs i svenska för teknikbranschen”.

Exam schedules

Kielioppitesti to 29.10.2015
Kirjallinen koe: to 3.12.2015
Suullinen koe: ke 9.12.2015 / to 10.12.2015

Evaluation methods and criteria

Asteikko 0-5. Kokeet ja tuntiaktiivisuus. Lähiopetuksen läsnäolovaatimus: 80 %.

Teaching methods

Lähiopetus, harjoitukset, tentti, itsenäinen verkko-opiskelu, alkutesti

Learning materials

Joni Sallila: Protocall – Teknikbiten, Tammertekniikka 2013.
Ammattialakohtaiset tekstit ilmoitetaan kurssin aikana.
http://2015ruotsi.webs.com/14i575a

Content scheduling

Kommunikaatiotilanteet: puhelin, s-posti, lentokenttä, tehdasalue, tapaaminen, ihmisten esittely toisilleen, tekniikan alat, tienneuvominen, -kysyminen,
taulukoista kertominen, asennusmanuaalien terminologiaa, vian etsiminen, hotellissa asuminen, tuotekuvaus, neuvottelu, tehdaskierros, ravintola.
Ammattialakohtaiset lisätekstit. Peruskieliopin kertaus + kielioppitesti.

Completion alternatives

AHOT (lehtori Katri Kallinen)

Further information

Mikäli haluat lisätietoja koskien:
- Opintojakson aikataulu, sisältö ja arviointiperusteet.
- Opintojakson oppimistavoitteet ja niiden yhteys työelämään ja myöhempiin opintoihin.
- Aiemmin annetun opintojaksonpalautteen vaikutus sisältöön ja toteutustapaan.
Kysy opettajalta.
Katso myös http://2015ruotsi.webs.com/14i575a
Esitiedot Lukion ruotsi tai vastaava kielitaito. B1-tason kielitaito.
Oppimistavoitteet: Opiskelijalla on sellainen koulutusohjelman mukainen ruotsin kielen kirjallinen ja suullinen taito, joka ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta on tarpeellinen.
Opiskelija selviytyy oman ammattialansa kirjallisista ja suullisista tehtävistä pohjoismaissa sekä kaksikielisellä alueella Suomessa.
Opiskelija osaa kertoa työympäristöstään sekä oman alansa toiminnoista.
Toteutustapa: päiväopetus.
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle: Osittainen verkkototeutus.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään
esim. työnhakutilanteessa. Opiskelija osaa hankkia ja ymmärtää oman tekniikan alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat yritysten ja organisaatioiden toiminnasta, tuotteista, prosesseista
ja palveluista sekä selviytyy pääosin ymmärrettävästi tavallisimmista keskusteluista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa toimenkuvansa vaatimissa työelämäkontakteissa, esim. sähköpostiviestit, reklamaatiot, puhelintilanteet ja raportoinnit.
Opiskelija osaa tulkita oman alansa yksinkertaisia teknisiä ohjeistuksia ja laatia niitä pääosin ymmärrettävästi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään eheänä kokonaisuutena esim. työnhakutilanteessa.
Opiskelija osaa hankkia, käsitellä ja soveltaa oman tekniikan alansa tietoa keskeisimmistä lähteistä ja seurata oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Opiskelija osaa esitellä keskeisimmät asiat yritysten ja organisaatioiden toiminnasta, tuotteista, prosesseista ja palveluista sekä keskustella näistä
aiheista. Opiskelija osaa hoitaa keskeisimpiä toimenkuvansa vaatimia työelämäkontakteja, esim. sähköpostiviestejä, reklamaatioita, puhelintilanteita ja
raportointia. Opiskelija osaa laatia ja ymmärtää oman alansa teknisiä ohjeistuksia melko hyvin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilanteessa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja monipuolisesti hankkia, käsitellä ja soveltaa oman tekniikan alansa tietoa ja seurata alansa ammatillista kehitystä
laaja-alaisesti. Opiskelija osaa esitellä sujuvasti yritysten ja organisaatioiden toimintaa, tuotteita, prosesseja ja palveluita sekä keskustella
aloitteellisesti näistä aiheista. Opiskelija osaa hoitaa vaivattomasti ja asianmukaisesti toimenkuvansa vaatimia työelämäkontakteja,
esim. sähköpostiviestejä, reklamaatioita, puhelintilanteita ja raportointia. Opiskelija osaa ymmärtää vaikeuksitta ja laatia selkeitä oman alansa
teknisiä ohjeistuksia.

Go back to top of page