Individual´s Experiences and Flexible Learning Paths (4cr)
Code: 1L00BQ57-3032
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2016 - 12.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 14
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- tunnistaa ja arvioi opintojen joustavuuteen liittyviä käytänteitä
- arvioi opetussuunnitelman ja tutkinnon perusteiden rakennetta ja tavoitteenasettelua
- perustelee ohjauksellisuuden merkitystä opiskelijoiden kanssa toimittaessa
- toimii opiskelijan syrjäytymistä ehkäisevällä tavalla ja edistää oppilaitoksen inklusiivisia toimintamalleja.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Miten opettaja ottaa huomioon opiskelijoiden yksilöllisyyden ja tavat orientoitua oppimiseen ja opiskeluun?
- Minkälaista osaamista opintojen joustava suunnittelu ja toteutus edellyttävät opettajalta ja muilta työntekijöiltä?
- Miten opetussuunnitelma ja tutkinnon perusteet suuntaavat ja rajaavat yksilöllisiä valintoja opettajan ja opiskelijan toiminnassa?
- Miten opiskelun ja oppilaitoksen turvallisuutta voidaan lisätä?
- Minkälainen on oppilaitos eri-ikäisten ja eri kulttuuritaustaisten opiskelijoiden toimintaympäristönä?
Assessment methods and criteria
Arviointikriteerit OK2 arviointikriteerit TAOK OPS 2015 s.35
Keskeiset arviointitavat: formatiivinen arviointi, itsearviointi ja vertaisarviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä ja esityksiä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä (Tabula, blogi, FB ja muut verkkotyökalut).
- Ops-luennot
- OK2 kirjallisuus ja blogin kirjallisuus.
Learning materials
- OK2 kirjallisuus
- Muu kirjallisuus (15Seke-blogi)
- Luentojen esitys-kalvot
Student workload
OJ laajuus 4 op
Content scheduling
- Aloitus ja tehtävän esittely 27/1 lähipäivässä.
- Tehtävien deadlinet OSA 1 (yksilö): 15/2/2016, OSA 2 (yksilö): 7/3/2016, OSA 3 (ryhmä): 21/3/2016 (käsitellään lähipäivässä 23/3/2016).
- Tarkemmat tiedot ja tehtävät Tabulassa.
Further information
Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).
Opintojakson arvioinnissa käytetään Seminaari 2:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa.