Skip to main content

English for Music Professionals (3 cr)

Code: 2X00CF60-3002

General information


Enrolment period
18.06.2015 - 08.10.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.10.2015 - 18.12.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Teaching languages
English
Seats
6 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Henri Annala
Course
2X00CF60

Objectives (course unit)

The student:
- can communicate appropriately in a range of professional situations.
- can, when working in a multi-cultural group, take into account different cultural backgrounds and their effects on communication and working habits.
- is familiar with the core terminology of the music field.
- is able to describe his/her own professional expertise and aims for the future.
- can write work-related texts in an appropriate style.
- can search for and apply critical judgement to information in English-language source materials related to his/her own professional field.
- can follow developments in his/her professional field by reading English-language publications and journals.
- can evaluate, maintain and develop his/her own language skills, and language-learning skills.

Content (course unit)

- authentic professional texts; music terminology and vocabulary
- occupations in the field of music
- describing one’s own education, qualifications and personal aims
- describing the artistic output of one’s own field
- different kinds of communication situations: teaching and negotiating
- writing different types of text: curricula vitae, email, formal letters
- writing applications: grants, participation in competitions

Prerequisites (course unit)

Language A at Primary School

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen oman oppimisen suunnitteluun ja työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät, itsearvioinnit ja tentit. Läsnäolovelvoite vähintään 80% lähiopetuksesta. Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus
aktivoivat kirjoitustehtävät
esitelmät
yhteistoiminnallinen oppiminen
harjoitukset
harjoitustyöt
referaatti/essee
tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
ohjattu verkko-opiskelu
opetuskeskustelu

Learning materials

Opettajan jakamat materiaalit

Student workload

Lähiopetus: 36h
Itsenäinen työskentely: 45h

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa pitää vain hyvin puutteellisen ja osittain vaikeasti ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan vain muutamia perustietoja eikä osaa opettaa sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- ei selviydy kaikista yksinkertaisistakaan keskustelutilanteista
- ei aina välttämättä reagoi keskustelukumppanin sanomisiin
- ei tiedosta erityyppisten tekstien asettamia vaatimuksia tyylille
- osaa kirjoittaa vain tekstiä jota on ajoittain vaikea ymmärtää
- ei ymmärrä välttämättä edes pääasioita normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, vaikka viesti toistettaisiin
- ääntää puutteellisesti
- löytää ainoastaan osan etsimästään tiedosta teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy vain osittain
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita ajoittain virheellisesti

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa pitää yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan suppeasti sekä opettamaan sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
- reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
- tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
- kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
- ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
- ääntää useimmiten ymmärrettävästi
- löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
- käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää suppean mutta selkeän esityksen alansa aiheesta
- osaa kertoa omasta instrumentistaan sekä opettamaan sen soittoa toisille
- keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
- reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
- viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
- osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
- ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
- osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
- käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan monipuolisesti ja sujuvasti sekä opettamaan sen soittoa toisille vivahteikkaasti
- keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
- reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
- viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
- ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
- ääntää luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
- selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
- ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
- löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
- käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Go back to top of page