Game Analysis (3cr)
Code: 4A00CN66-3001
General information
- Enrolment period
- 27.07.2015 - 06.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 18.10.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Information Systems
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Systems
Objectives (course unit)
4-AGD1 Game analysis 3 cr
Core questions about the contents
• What makes a game fun?
• How are games designed?
• What do we mean by mechanics?
Learning goals for a good performance
• Students can sell a game concept
• Students can produce presentation material with images
• Students can discuss and comment on the game concepts in a justified manner
Learning goals for an acceptable performance
• Students can analyse a game
• Students are familiar with different game design methods
• Students can describe a game concept
• Students can interpret a game design document
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Mikä tekee pelistä hauskan?
Miten pelejä suunnitellaan?
Mitä mekaniikalla tarkoitetaan?
Assessment methods and criteria
Personal course activity: 50 %.
Assignments: 50 %
Teaching methods
aktivoivat kirjoitustehtävät|harjoitukset|harjoitustyöt|päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)|raportti/työselostus|itsenäinen verkko-opiskelu
Student workload
Talks (30h) , workshop (2 days, 10h).
Practical training and working life cooperation
Gareth Noyce, Ruffian Games/Triple Eh
International connections
Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course. That is why the game ideas and concepts are written in English.
Further information
Oppimistavoitteet
Opiskelija keskustelee ja kommentoi perustellusti peli-ideoista
Opiskelija osaa analysoida pelin
Opiskelija tietää eri pelisuunnittelumenetelmiä
Opiskelija kuvailee peli-idean
Toteutustapa
Starting meeting, net learning and workshop.
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle
3cr
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta