Quality Development in Professional Studies in Laboratory Production Processes (3 cr)
Code: 7B00BJ04-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 18.05.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.02.2016 - 31.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 33
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Leena Mattila-Oksanen
- Kirsi Mansikkamäki
- Kati Borg
- Ulla Kähkönen
- Marja Kuparinen
- Eeva Liikanen
- Small groups
- AB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- AB
- A
- B
- Course
- 7B00BJ04
Objectives (course unit)
Students
- can apply the theoretical knowledge related to quality in practical laboratory work and know the basic concepts and methods of quality management
- recognize and identify the most important morphological findings and pathological changes in blood slides using Labquality’s education services
- can evaluate cervical smears according to morphological criteria
- can evaluate quality of Gram-stained slides (from bacterial colony and blood culture), identify findings and evaluate her/his own know-how
- can evaluate the quality of ECG registration and the results of flow-volume spirometry and are able to identify normal findings and disorders
Content (course unit)
Labquality’s education services, Labquality´s external quality assessment
EQA programmes for all fields of laboratory medicine and POC.
Microscopy and identification of clinical microbiology quality control samples (Gram stain preparation)
Identification of ECG and flow-volume spirometry findings through case studies
Evaluation of cervical smears according to morphological criteria and by internet-based test
Prerequisites (course unit)
The student must have passed Field-Specific Studies in Laboratory Examination Processes
Evaluation methods and criteria
- Kaikista osa-alueista saatava hyväksytty suoritus, joka on numeerinen tai hyväksytty/hylätty arviointi riippuen sisältöalueista.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- mikroskopointi ja muu harjoittelu opetuslaboratoriossa, dia-seminaarit, ryhmätyöt, itsenäiset tehtävät ja Tabula-opetusympäristö
Learning materials
Ulkoisessa laadunarvioinnissa käytetään Labqualityn materiaalia tai muuta opintojaksoon soveltuvaa oppimateriaalia.
Content scheduling
Opetus kevät 2016 4 periodi, osin syksy 2016 1.periodi
Completion alternatives
AHOT osasuorituksia mahdollista anoa
Further information
-Veren sivelyvalmisteiden mikroskopointia sekä itsearviointi osaamisesta.
-Gram-värjäysten mikroskopointia
-Virtsan perustutkimuksen laadunarviointiprosessi
- Gynekologisen irtosolunäytteen tutkiminen Labqualityn laadunarviointikierroksen avulla.
-Verensiirtotutkimusten laaduntarkkailukierrokselle osallistuminen
-EKG:n ja spirometrialöydösten tunnistamista tapausesimerkkien avulla
-Laatuun liittyviä oppimisprojekteja
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annettujen tehtävien suorittamatta jättäminen ja arvosanat hylättyjä joillakin osa-alueilla.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuminen opetukseen osin puutteelista.Tunneille valmistautuminen "hakusissa", oma aktiivisuus tunnilla ei erityisemmin näy. Kokeessa ei erityisemmin tule esille osaaminen, mutta selviää kuitenkin tyydyttävästi kokeissa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu aktiivisesti kaikkien osa-aluieden opetukseen ja saa hyvät arvosanat osakokeissa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu aktiivisesti ja ennalta hyvin valmentuen kaikkien osa-alueiden opetukseen. Saa kiitettävät suoritukset kokeiden osa-aluiella.