Results with communication (5 cr)
Code: 8T00BZ83-3008
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 06.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.08.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Mirja Kinnunen
- Course
- 8T00BZ83
Objectives (course unit)
Students can
- take advantage of their field sources in a comprehensive and critical manner as part of their overall communication
- prepare a structurally intact, illustrative, case style and comprehensible text
- affect the communication process flow and use group communication in communication situations in their own field
Content (course unit)
WHAT do you need for convincing communication?
WHY is it important to know your own communicator profile?
HOW is group communication used in different situations?
Evaluation methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä annettujen kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista asetettujen oppimis-, laatu- ja aikataulutavoitteiden mukaan.
Teaching methods
Luennot, ryhmä- ja yksilötehtävät, viestintä- ja vuorovaikutustilanteiden simulaatioharjoitukset, esitykset, itse- ja vertaisarviointi.
Learning materials
Opintojakson tukena käytetään Tabulaa (Moodle), joka toimii opintojakson sähköisenä materiaalipankkina ja viestintäkanavana. Opetusmateriaali, tehtäväkuvaukset, suoritusvaatimukset, jakson aikataulu, tehtäväpalautukset ym. käytännön asiat keskitetään sinne.
Student workload
Laskennallinen työkuorma yhtä opintopistettä kohti on 27 työtuntia, joista maksimissaan 12 voi olla lähiopetusta. Loput työtunnit ovat opiskelijan itsenäistä työskentelyä.
Content scheduling
Kirjallinen viestintä: Asiatyylisen, sujuvan tekstin tuottaminen eli suunnittelu, prosessointi, viimeistely.
Raportointiohjeet, lähteiden kriittinen käyttö ja viittaustekniikka.
Modernin kielen- ja tekstinhuollon perusteet.
Vuorovaikutus: ryhmädynamiikan perusteet, oman viestijäkuvan hahmottaminen ja kehittämiskohteiden tunnistaminen.
Opintojakson yksityiskohtainen aikataulu, oppisisällöt ja vaaditut suoritukset esitellään ensmmäisellä lähiopetuskerralla.
Completion alternatives
Valinnaisista suoritustavoista tulee neuvotella opintojakson opettajan kanssa.
International connections
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Runsaat poissaolot ja annettujen tehtävien palauttamatta jättäminen. Hylätyt tehtäväsuoritukset: opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilannekohtaisesti eikä kykene kohdentamaan viestejään vastaanottajan mukaan. Kielessä on runsaasti puutteita sekä rakenne-, muoto- ja tyylivirheitä. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa viestintäosaamistaan eikä havaitsemaan keskeisimpiä kehittämiskohteita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu jää vaatimattomaksi. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja keskeisimmät kehittämiskohteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarrkoituksenmukaisesti. Referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija tiedostaa selkeästi oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja heikkoudet ja kykenee laatimaan realistisen kehittymissuunnitelman, joka tukee hänen ammatillista kasvuaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksenä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin. Opiskelija määrittelee tarkasti oman viestintäosaamisensa ulottuvuudet ja osaa ilmaista, miten kehittää määrätietoisesti viestintätaitojaan kasvaessaan oman alansa ammattilaiseksi.