Nursing Science and Nursing Research (5 cr)
Code: 7K00BK28-3009
General information
- Enrolment period
- 07.01.2015 - 24.10.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.11.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Tiina Oksanen
- Tapio Yrjölä
- Paula Stenfors
- Course
- 7K00BK28
Objectives (course unit)
Students
-understand the meaning of nursing science;
-justify choices with scientific arguments;
-describe the scientific research process in nursing research;
-differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
-choose appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
-know general guidelines for project work.
-know ethical guidelines in scientific research
Content (course unit)
-recent studies in nursing science
-core contents of Finnish and international discussions in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use
-project work
Prerequisites (course unit)
Learning Skills and Basics of Nursing Science
Assessment methods and criteria
Osa 1. Hoitotieteen syventävät opinnot. Numeraalinen arviointi. Tentti. Osallistuminen opetukseen. painokerroin 2
Osa 2. Hoitotyön tutkimuksen perusteet. Numeraalinen arviointi. Tentti. Osallistuminen opetukseen. painokerroin 2
Osa 3. Tilastotiede. Numeraalinen arviointi. Tentti. osallistuminen opetukseen
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, opetuskeskustelu, harjoitukset
Learning materials
Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kyngäs, H ja Lauri S. Hoitotieteen teorian kehittäminen, soveltuvin osin
Toikka T ja Rantanen, T. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta, soveltuvin osin
Tuomi, J ja Sarajärvi A. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi, soveltuvin osin
Student workload
Opiskelijalle kokonaistuntimäärä 135h, josta 40h lähiopetusta ja itsenäisen työn sekä tentit 95 h
Content scheduling
Osa 1. Hoitotieteen syventävät opinnot 2op
Osa 2. Hoitotyön tutkimuksen perusteet 2op
Osa 3. Tilastotiede 1op
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvat pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista
tutkimusotetta
- opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla
tasolla
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet
selkeästi
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia hoitotyön tutkimiseen
- opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta hoitotyön
tutkimuksessa
- opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein