Skip to main content

Planning of Building's Upkeeping (4 cr)

Code: 5R00BF23-3001

General information


Enrolment period
02.12.2015 - 18.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2016 - 30.04.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Pekka Väisälä
Jani Hietakangas
Person in charge
Jani Hietakangas
Course
5R00BF23

Objectives (course unit)

The students become familiar with the methods of condition evaluation and can formulate condition assessment and a long term building management plan for a multi-storey building.

Content (course unit)

Reasons for repairs and their timing, repair costs and budgeting, condition assessments, condition surveys and required research equipment, formulating a condition assessment and building management long term plan (practical work).

Exam schedules

Tentti pidetään opintojakson loppupuolella kurssin alussa sovittavana ajankohtana. Uusintatenttimahdollisuudet ovat rakennustekniikan uusintatenttipäivinä.

Evaluation methods and criteria

Asteikolla 1...5 hyväksyttyyn arvosanaan vaikuttavat koe (max. 24p ja läpäisyraja 8p), harjoitustyö (hyväksytty/hylätty).
Kokonaisarvosanaan 1 tarvitaan vähintään 8 pistettä ja lisäksi molemmat arvosanaan vaikuttavat osiot (tentti, harjoitustyö) on suoritettava hyväksytysti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, tuntiharjoitukset ja harjoitustyönä tehtävä rakennetekninen kuntoarvio.

Learning materials

Määritellään aihekohtaisesti.

Student workload

Lähiopetusta ja itsenäistä opiskelua kurssiaikataulun mukaisesti (aikataulua ylläpidetään ja päivitetään toteutuksen Tabula-sivulla). Jaksoon kuuluu laaja harjoitustyö (rakenneteknisen kuntoarvion laadinta). Kirjalliset harjoitukset ja esitykset palautetaan Tabulaan määräpäivinä. Tehtävien tekeminen ja palauttaminen annetussa aikataulussa kuuluu opintojakson suoritukseen.

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Kirjallisuus: Luentomonisteet, nimetyt Rt-kortit.
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää korjausrakentamisen perusteiden hallintaa.
Opetusmenetelmät: Aktivoiva luento, opetuskeskustelu, Itsenäinen opiskelu/etätehtävät, tuntiharjoitukset ja tentti, harjoitustyönä kuntoarvion laadinta.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa heikosti osaamisensa aihealueesta osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa tyydyttävää perehtyneisyyttä aiheeseen ja siihen liittyvään kirjallisuuteen
• opiskelija tuottaa harjoitustehtävät hyödyntäen kurssilla jaetun materiaalin lisäksi kirjallisuudesta ja internetistä saataville olevaa tietoa
• opiskelija osoittaa tyydyttävää osaamisensa kehittämistä osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa hyvää perehtyneisyyttä kurssin osa-alueisiin ja kurssiin liittyvään kirjallisuuteen
• opiskelija tuottaa harjoitustehtävät hyödyntäen kurssilla jaetun materiaalin lisäksi kirjallisuudesta ja internetistä saataville olevaa tietoa
• opiskelija osoittaa osaamisensa aktiivista kehittämistä osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa perehtyneisyyttä kurssin osa-alueisiin ja kurssilla käsitellyn tiedon monipuolista soveltamiskykyä
• opiskelija tuottaa selkeät ja tarkat harjoitustehtävät hyödyntäen kurssilla jaetun materiaalin lisäksi kirjallisuudesta ja internetistä saatavilla olevaa tietoa
• opiskelija osoittaa monipuolista aiheen pohdintaa
• opiskelija osoittaa osaamisensa aktiivista kehittämistä osallistumisen, harjoitustehtävien ja lopputentin kautta.

Go back to top of page