Skip to main content

Working English for Engineers (3 cr)

Code: 5N00BE52-3039

General information


Enrolment period
01.05.2015 - 06.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2015 - 13.12.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
ICT Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Mirja Kolehmainen
Person in charge
KIELET englanti Virtuaalihenkilö
Course
5N00BE52

Objectives (course unit)

Students
- know how to act in working life communication situations (e.g. telephone and e-mail communication)
- know the basic business terminology and can give a presentation of a chosen company
- know the most important vocabulary of their field of study

Content (course unit)

• working life communication situations
• business life English
• terminology of the students’ own field of study
• grammar as required

Prerequisites (course unit)

Basic language studies in English completed or equivalent skills

Exam schedules

Kirjallinen tentti: 17.11.2015 oppitunneilla (1,5 h).
.
Aika tarkentuu 2. periodin lukujärjestyksen aikana ja tiedotetaan s-postitse opintojaksolle hyväksytyille ja tunneille osallistuville. Huom! Tentti saatetaan pitää yhdessä useamman ryhmän kanssa.
.
Opintoalakohtainen suullinen yritysesitys (yksilöesitys, kesto 5 min): vko 46-48 (49). Opiskelijan henkilökohtainen esitysajat ovat päiväkirjassa olevalla listalla ja merkittävissä oppitunneilla 2. periodin aikana ennen kirjasta koetta.
.
1. kirjallinen uusinta : hylätty arvosana/hyväksytyn arvosanan korotus 18.2.2016
2. kirjallinen uusinta 17.3.2016: 1. uusinnassa hylätty arvosana.
.
Uusintaan/korotukseen ilmoittautuminen Winhan kautta opintojakson lopussa lähetettävän sähköpostiviestin mukaisesti.

Evaluation methods and criteria

Arvosanat ja pisterajat
.
Arvosana ja pistemäärä
5 37-40 pist.
4 33-36
3 26-32
2 20-25
1 12-19
0 alle 12
.
Maksimipistemäärä 40 pist. muodostuu seur.:
.
* Kirjallinen tentti, max 25 pistettä
* Suullinen oman opintoalan yritysesitys, max 10 pist.
* Ennen kirjallista koetta suoritetut harjoitukset: aktiviteettipisteet max 5 pist.
* Opintojaksopalaute
.
Jos poissaoloja kertyy pidetyistä tunneista yli 4 oppituntia eli yli
2 kaksoistuntia (á 75-90 min) ennen kirjallista koetta, se voi laskea kurssin arvosanaa yhdellä numerolla.
.
Poissaoloja ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä tms.
.
Poissaoloja tai niiden syytä ei tarvitse erikseen ilmoittaa muulloin kuin silloin, kun olet poissa kokeesta tai arvosteltavasta esityksestä. Kirjallisesta kokeesta poissaolijalla tulee olla pätevä syy, lähinnä sairaus ja siitä todistus.
.
Pakollisia osasuorituksia ovat kirjallinen koe ja arvosteltava, suullinen oman alan yrityksen (tai organisaation) esittely sekä oppitunneille osallistuminen.
.
Aktiivisuus tunneilla voi vaikuttaa positiivisesti opintojakson arvosanaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, esitelmä(t), opetuskeskustelu, yksilö-, pari- ja ryhmäharjoitukset, kirjallinen tentti, arvosteltava suullinen yritysesitys, itsenäinen ja ohjattu verkko-opiskelu

Learning materials

Perusoppimateriaalina
PROTOCALL TOOLKIT, Tillander-Sallila, Tammertekniikka
.
Tampereen ammattikorkeakoulu on hankkinut käyttöönsä
Promentor Web –kielikursseja. Mm. Protocall Toolkit löytyy osoitteesta:
.
https://www.promentor.fi/pmweb-admin/shibboleth/pmweb-login.html
.
Kirjautuminen TAMKin tunnuksin.
Huomioi, että Protocall Toolkit -kirjan tekstit ovat sähköisessä muodossa, mutta tehtävät ovat erilaisia kuin paperiversiossa. Tunneilla ja kotitehtäviä varten tarvitset kirjan paperiversiossa olevia tehtäviä.
Voit tiedustella painettua kirjaa kirjastosta, edellisten vuosikurssien opiskelijoilta tai TAMK:n kirjakaupasta.
.
Oppikirjasta käsitellään vain opintojaksolle soveltuvia osioita. Huomioi, että eri vuosien painoksissa on eri sivunumerot ja muutamia eri tehtäviä.
.
Unit 4 Engineers Meet
Dialogi + harj.
Organization Terminology + harj.
Describing Charts + harj.
Phrases
.
Unit 5 Stating the Problem
Dialogi + harj.
Verbs Used in Installation Manuals
.
Unit 6 At the hotel
Dialogi + harj.
When Something is Wrong
Reporting Faults + harj.
.
Unit 7 Looking for the Problem
Dialogi + harj.
Product Description:
Technical Info + harj.
Product Description:
Marketing Info + harj.
.
Colours
Measures
Abbreviations
.
Tämän lisäksi tuntien yhteydessä jaetut monisteet sekä Tabulassa julkaistava materiaali, tehtävät ja sanat sekä opiskelijan itsenäinen tiedonhaku ja valmistama materiaali.
.
Kaikki kurssimateriaali tulee opiskeltavaksi tenttiin, osa itsenäisesti.
.
Omatoimiseen englannin opiskeluun tarjolla olevia ohjelmia:
.
Promentorin Active-kielioppiohjelmat netin kautta TAMKin tunnuksilla, linkki:
.
https://www.promentor.fi/pmweb-admin/shibboleth/pmweb-login.html

Student workload

Lähiopetus: pääsääntöisesti 2 h/vko/opiskelija
.
Itsenäinen työ: koti-/etätehtävät, esitelmien yms. valmistelu, tenttiin ja arvosteltavaan suulliseen esitykseen valmistautuminen.
.
Lähiopetustunneista osa voi olla etätyötä, mikäli se tehtävän suorittamisen kannalta on tarkoituksenmukaista.

Content scheduling

Jaksotus ja ajankäyttö vaihtelevat ryhmän koon ja taitotason mukaan.
.
Oppitunnit ovat kaksoistunteja ja ne alkavat lukujärjestyksen mukaan varttia yli mainitun kellonajan.

Completion alternatives

Vastaavat opinnot toisessa amk:ssa tai teknillisessä korkeakoulussa.
.
Pakollisen Working English for Engineers -opintojakson suorittaminen näyttökokeella. Lisätietoja Intra-tiedotteessa lukukauden alussa.

Practical training and working life cooperation

-

International connections

Suosittelemme kontakteja TAMKissa opiskeleviin vaihto-opiskelijoihin; opiskelijavaihtoa ja mahdollisuuksien mukaan työharjoittelua ulkomailla.

Further information

Finnish language skills are needed on this course.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan kokonaispistemäärää on alle tyydyttävän arvosanan minimipistemäärän tai häneltä puuttuu vaadittava osasuoritus.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista, myös alansa yrityksiin liittyen
• reagoi keskustelukumppanin sanomisiin useimmiten ymmärrettävästi
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
• kirjoittaa pääpiirteittäin ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä,kun viesti toistetaan tarvittaessa
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
• käyttää saatavilla olevia apuvälineitä esim. nettisanakirjat

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• keskustelee sekä yleisistä että alaansa ja sen yrityksiin liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• keskustelee sujuvasti sekä yleisistä että ammattialaansa ja sen yrityksiin liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset sanat ja sanonnat
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Go back to top of page