Working English for Engineers (3 cr)
Code: 5N00BE52-3039
General information
- Enrolment period
- 01.05.2015 - 06.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2015 - 13.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- ICT Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Students
- know how to act in working life communication situations (e.g. telephone and e-mail communication)
- know the basic business terminology and can give a presentation of a chosen company
- know the most important vocabulary of their field of study
Content (course unit)
• working life communication situations
• business life English
• terminology of the students’ own field of study
• grammar as required
Prerequisites (course unit)
Basic language studies in English completed or equivalent skills
Exam schedules
Kirjallinen tentti: 17.11.2015 oppitunneilla (1,5 h).
.
Aika tarkentuu 2. periodin lukujärjestyksen aikana ja tiedotetaan s-postitse opintojaksolle hyväksytyille ja tunneille osallistuville. Huom! Tentti saatetaan pitää yhdessä useamman ryhmän kanssa.
.
Opintoalakohtainen suullinen yritysesitys (yksilöesitys, kesto 5 min): vko 46-48 (49). Opiskelijan henkilökohtainen esitysajat ovat päiväkirjassa olevalla listalla ja merkittävissä oppitunneilla 2. periodin aikana ennen kirjasta koetta.
.
1. kirjallinen uusinta : hylätty arvosana/hyväksytyn arvosanan korotus 18.2.2016
2. kirjallinen uusinta 17.3.2016: 1. uusinnassa hylätty arvosana.
.
Uusintaan/korotukseen ilmoittautuminen Winhan kautta opintojakson lopussa lähetettävän sähköpostiviestin mukaisesti.
Evaluation methods and criteria
Arvosanat ja pisterajat
.
Arvosana ja pistemäärä
5 37-40 pist.
4 33-36
3 26-32
2 20-25
1 12-19
0 alle 12
.
Maksimipistemäärä 40 pist. muodostuu seur.:
.
* Kirjallinen tentti, max 25 pistettä
* Suullinen oman opintoalan yritysesitys, max 10 pist.
* Ennen kirjallista koetta suoritetut harjoitukset: aktiviteettipisteet max 5 pist.
* Opintojaksopalaute
.
Jos poissaoloja kertyy pidetyistä tunneista yli 4 oppituntia eli yli
2 kaksoistuntia (á 75-90 min) ennen kirjallista koetta, se voi laskea kurssin arvosanaa yhdellä numerolla.
.
Poissaoloja ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä tms.
.
Poissaoloja tai niiden syytä ei tarvitse erikseen ilmoittaa muulloin kuin silloin, kun olet poissa kokeesta tai arvosteltavasta esityksestä. Kirjallisesta kokeesta poissaolijalla tulee olla pätevä syy, lähinnä sairaus ja siitä todistus.
.
Pakollisia osasuorituksia ovat kirjallinen koe ja arvosteltava, suullinen oman alan yrityksen (tai organisaation) esittely sekä oppitunneille osallistuminen.
.
Aktiivisuus tunneilla voi vaikuttaa positiivisesti opintojakson arvosanaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, esitelmä(t), opetuskeskustelu, yksilö-, pari- ja ryhmäharjoitukset, kirjallinen tentti, arvosteltava suullinen yritysesitys, itsenäinen ja ohjattu verkko-opiskelu
Learning materials
Perusoppimateriaalina
PROTOCALL TOOLKIT, Tillander-Sallila, Tammertekniikka
.
Tampereen ammattikorkeakoulu on hankkinut käyttöönsä
Promentor Web –kielikursseja. Mm. Protocall Toolkit löytyy osoitteesta:
.
https://www.promentor.fi/pmweb-admin/shibboleth/pmweb-login.html
.
Kirjautuminen TAMKin tunnuksin.
Huomioi, että Protocall Toolkit -kirjan tekstit ovat sähköisessä muodossa, mutta tehtävät ovat erilaisia kuin paperiversiossa. Tunneilla ja kotitehtäviä varten tarvitset kirjan paperiversiossa olevia tehtäviä.
Voit tiedustella painettua kirjaa kirjastosta, edellisten vuosikurssien opiskelijoilta tai TAMK:n kirjakaupasta.
.
Oppikirjasta käsitellään vain opintojaksolle soveltuvia osioita. Huomioi, että eri vuosien painoksissa on eri sivunumerot ja muutamia eri tehtäviä.
.
Unit 4 Engineers Meet
Dialogi + harj.
Organization Terminology + harj.
Describing Charts + harj.
Phrases
.
Unit 5 Stating the Problem
Dialogi + harj.
Verbs Used in Installation Manuals
.
Unit 6 At the hotel
Dialogi + harj.
When Something is Wrong
Reporting Faults + harj.
.
Unit 7 Looking for the Problem
Dialogi + harj.
Product Description:
Technical Info + harj.
Product Description:
Marketing Info + harj.
.
Colours
Measures
Abbreviations
.
Tämän lisäksi tuntien yhteydessä jaetut monisteet sekä Tabulassa julkaistava materiaali, tehtävät ja sanat sekä opiskelijan itsenäinen tiedonhaku ja valmistama materiaali.
.
Kaikki kurssimateriaali tulee opiskeltavaksi tenttiin, osa itsenäisesti.
.
Omatoimiseen englannin opiskeluun tarjolla olevia ohjelmia:
.
Promentorin Active-kielioppiohjelmat netin kautta TAMKin tunnuksilla, linkki:
.
https://www.promentor.fi/pmweb-admin/shibboleth/pmweb-login.html
Student workload
Lähiopetus: pääsääntöisesti 2 h/vko/opiskelija
.
Itsenäinen työ: koti-/etätehtävät, esitelmien yms. valmistelu, tenttiin ja arvosteltavaan suulliseen esitykseen valmistautuminen.
.
Lähiopetustunneista osa voi olla etätyötä, mikäli se tehtävän suorittamisen kannalta on tarkoituksenmukaista.
Content scheduling
Jaksotus ja ajankäyttö vaihtelevat ryhmän koon ja taitotason mukaan.
.
Oppitunnit ovat kaksoistunteja ja ne alkavat lukujärjestyksen mukaan varttia yli mainitun kellonajan.
Completion alternatives
Vastaavat opinnot toisessa amk:ssa tai teknillisessä korkeakoulussa.
.
Pakollisen Working English for Engineers -opintojakson suorittaminen näyttökokeella. Lisätietoja Intra-tiedotteessa lukukauden alussa.
Practical training and working life cooperation
-
International connections
Suosittelemme kontakteja TAMKissa opiskeleviin vaihto-opiskelijoihin; opiskelijavaihtoa ja mahdollisuuksien mukaan työharjoittelua ulkomailla.
Further information
Finnish language skills are needed on this course.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan kokonaispistemäärää on alle tyydyttävän arvosanan minimipistemäärän tai häneltä puuttuu vaadittava osasuoritus.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista, myös alansa yrityksiin liittyen
• reagoi keskustelukumppanin sanomisiin useimmiten ymmärrettävästi
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
• kirjoittaa pääpiirteittäin ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä,kun viesti toistetaan tarvittaessa
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
• käyttää saatavilla olevia apuvälineitä esim. nettisanakirjat
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• keskustelee sekä yleisistä että alaansa ja sen yrityksiin liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• keskustelee sujuvasti sekä yleisistä että ammattialaansa ja sen yrityksiin liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset sanat ja sanonnat
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi