Skip to main content

Engineering Finnish language and communication (3 cr)

Code: 5G00BM33-3005

General information


Enrolment period
27.07.2015 - 06.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 04.12.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
ICT Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Lotta Markkula
Person in charge
KIELET suomi ja viestintä Virtuaalihenkilö
Course
5G00BM33

Objectives (course unit)

Students
• can evaluate their communication skills
• can take advantage of the feedback given
• understand the importance of communication skills and communication processes
• understand what purposeful communication is
• want to develop their skills in Finnish and communication as a part of their professional skills
• can cope in the communication situations of their own field
• can give and receive feedback in working life communication situations
• can listen to, observe and interpret communication
• know the importance of the internal and external communication in a community
• has expert communication skills: the message is structured, understandable and convincing
• can take into account the demands of the respondent, situation and the field
• can argue and have an impact
• can acquire and use information of their own field critically
• can create a written and spoken presentation for a target audience and also, if required, include visual aids
• know the working life text types and ways to use language
• use the language of their field following the practices and guidelines
• work in professional communication situations responsibly and within agreed methods of conduct
• understand the impact of culture in communication and the significance of collaborating with people from various cultural backgrounds

Content (course unit)

• basics of spoken communication (theory and practice)
• group work skills (e.g. meetings)
• grammar
• writing documents (e.g. job applications, notifications)

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Toteutuksella ei ole tenttiä.

Evaluation methods and criteria

puhe-esitykset
kirjalliset tehtävät
jatkuva näyttö
Hyväksyttyyn arvosanaan vaaditaan aktiivista läsnäoloa opetuksessa -> läsnäolovelvoite 80 %.
Kirjalliset ja suulliset tehtävät sekä arvioitavat puhe-esitykset on suoritettava ohjeiden ja vaatimusten mukaisesti hyväksytysti.
Palaute kurssin lopussa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

harjoitukset
kirjoitustehtävät
lähiopetus
esitelmät
ryhmä- ja pariharjoitukset

Learning materials

Tekniikan viestintä -kirja
muu mainittava tai jaettava materiaali

Student workload

Lähiopetusta on kolme tuntia viikossa, lisäksi opiskelija valmistelee puhe-esityksiä ja kirjallisia tehtäviä.

Content scheduling

Kurssin aikataulu, jaksotus ja arviointiperusteet esitellään, ja tarvittaessa muokataan, toteutuksen ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

No alternative form of completion.
Sufficient skills in Finnish.
Mandatory participation on 80% of the classes.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on tehtäviä tekemättä ja/tai läsnäolovelvollisuus ei ole täyttynyt.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja osallistunut opetukseen vaaditun määrän.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyvin aikataulun mukaisesti. Hän osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaan tilanteen ja vastaanottajan huomioivia ja rakenteeltaan toimivia.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti sovittuja aikatauluja noudattaen ja osallistunut tuntiopetukseen aktiivisesti sekä rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta.

Go back to top of page