Sample Logistics, Analysis Methods and Automated Production Lines (3 cr)
Code: 7B00BB86-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 06.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 21.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- BIO-luennoitsija Virtuaalihenkilö
- Outi Rask
- Liisa Sittig
- Ulla Kähkönen
- Matti Miettinen
- Small groups
- AB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- I (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- II (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- III (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- AB
- I
- II
- III
- Course
- 7B00BB86
Objectives (course unit)
Student is able to
- know what sample logistics means and related sources of errors
- know the concept and operational principles of automated production line
- describe the basics of automation, diverse automated analysers, their operational principles and use in analysis and production
- name the parts of automated production lines
- name automation-related occupational hygiene and ergonomics factors and know how to prevent adverse effects in their work
Content (course unit)
Sample logistics and biomedical laboratory technologist’s duties at its diverse phases
Basics of automation and its use in clinical analysis and production
Use of automated analysers in analysis and mass production in clinical laboratories
Automated production lines
Occupational hygiene and ergonomics
Prerequisites (course unit)
The student must have passed 7B00BB84 Basic Methods and Analytical Techniques and 7B00BB85 Analytical Techniques and Automation before the course 7B00BB86 Sample Logistics, Analysis Methods and Automated Production Lines
Exam schedules
Reflektiopäiväkirja:
” Pohdi tehtävässä millaista bioanalyytikon työ on tällä hetkellä ja tulevaisuudessa suhteessa automaatioon bioanalytiikan eri alueilla ( kliininen kemia, mikrobiologia ym.).
Mikä on oma suhteesi automaatioon?
Mitkä ovat automaation haasteet ja mitä hyötyä automaatiosta on bioanalyytikolle, terveydhuollon organisaatiolle ja yhteiskunnalle?
Miten automaatio vaikuttaa analyysimenetelmiin?”
Kirjallisessa tehtävässä viitataan vähintään viiteen eri lähteeseen ( ei luentoihin). Tehtävän tulee olla vähintään 10 A¤ sivua pitkä. Tehtävä palautetaan tabulaan.
Evaluation methods and criteria
Luennot ovat kaikille opiskelijoille pakollisia. Arvosana muodostuu aktiivisesta osallistumisesta opetukseen, reflektiopäiväkirjan sisällöstä ja siitä, miten opiskelija on paneutunut eri aihealueisiin ja laajentanut osaamistaan itsenäisen opiskelun kautta.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, reflektiopäiväkirja ja itsenäinen opiskelu.
Learning materials
Luennoitsijoiden valitsema ja tuottama materiaali.Itsenäisen opiskelun kautta haettu, validi lähdemateriaali, joka antaa lisäinformaatiota annetusta aihealueesta.
Completion alternatives
Ei ole
Further information
The course includes a study visit to Fimlab Laboratoriot Oy, familiarisation with sample logistics, and expert lectures in the field.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on ilman perusteltua syytä ollut poissa luennoilta.
Reflektiopäiväkirja puuttuu tai on puutteellinen asiakokonaisuuksien suhteen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut luennoille. Reflektiopäiväkirja sisältää ohjeistuksen mukaiset lähdereferoinnit ja siitä löytyy myös omaa pohdintaa. Opiskelija on sisäistänyt tyydyttävästi opitun.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut luennoille. Reflektiopäiväkirja sisältää ohjeistuksen mukaista, hyvää lähdereferointia ja osittaa opiskelijan sisäitäneen hyvin opitun. Opiskelija on reflekoinut pohdinnan kautta opittua.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut luennoille. Reflektiopäiväkirja sisältää ohjeistuksen hyviä lähteitä, myös artikkeleja, reflektoinut kiitettävästi niitä reflektiopäiväkirjassaaan. Opiskelija on erinomaisesti sisältänyt opitun ja pohtinut aktiiviseti referoinnin kautta oppittua.